Фотоконтент микроселебрити, привлекающий внимание пользователей социальной сети Инстаграм
Tutkimuksen avulla pyrittiin analysoimaan mikrojulkkisten visuaalista sisältöä Instagramissa, koska se on ollut merkittävä tekijä heidän suosionsa rakentumisessa. Tutkimuksen tavoitteena oli saada selville, millainen sisältö venäläisten mikrojulkkisten valokuvissa kiinnostaa eniten Instagramin käyttäjiä, erityisesti tutkijan omia seuraajia.
Teoreettisessa viitekehyksessä perehdyttiin Instagramiin ja mikrojulkkisten seuraajatyyppeihin, lueteltiin strategioita tämän yleisön huomion saamiseksi, sekä pyrittiin selvittämään parasosiaalisten suhteiden käsitettä. Lisäksi kerrottiin visuaalisen sisällön tärkeydestä ja ominaisuuksista Instagramissa, sen formaateista, kuvailtiin valokuvasisällön elementtejä, jotka herättävät erityisesti huomiota.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisella tutkimusotteella, ja tiedonkeruumenetelmänä käytettiin Webropol-kyselyä. Aineisto kerättiin tämän kyselyn avulla tutkijan Instagram-storyssa, johon vastasi 81 henkilöä.
Tutkimuksessa selvisi, että tutkijan seuraajia kiinnostavat eniten lifestyle-aiheet, kuten muoti, ruoka ja urheilu, sekä valokuvat ihmisistä ja harrastuksista. Valokuvan esteettisyys ja sommittelu, sekä rajaus ovat myös merkittäviä mielenkiinnon kohteita. Tulokset korostavat lisäksi samaistumisen tärkeyttä, mutta myös kuvien viihdyttävyyden ja epätavallisten elementtien vetovoimaa valokuva sisällössä.
...
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5358]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Viestinnän ammattilaisten kokemukset visuaalisen viestinnän vaikuttamaan pyrkivistä keinoista sosiaalisessa mediassa
Riikonen, Tuulia (2024)Visuaalisesta viestinnästä on tullut osa viestinnän ammattilaisten työtä sosiaalisen median ja Internetin kehittymisen myötä, mutta viestinnän ammattilaisten kokemuksiin perustuen aihetta on tutkittu hyvin vähän. Tämän ... -
Visual social media engagement : Nordic brands on Instagram
Virnes, Ella (2022)Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkitaan pohjoismaisten brändien ja nuorten suomalaisten Instagram-käyttäjien välistä vuorovaikutusta. Tutkimuksen tarkoituksena oli ymmärtää, kuinka yritysbrändit sitouttavat nuoria ja ovat ... -
Lainavertailupalveluiden sosiaalisen median asiakassitoutuneisuus ja viestinnän eettisyys
Sinelampi, Matias (2024)Rahoitusalalle muodostuu kaiken aikaa uudenlaisia toimijoita, jotka hyödyntävät uudenlaista teknologiaa sekä -sääntelyä muuttuvassa asiakkaiden kulutuskäyttäytymisessä. Uudet toimijat, kuten lainavertailupalvelut tarjoavat ... -
Verkkosivut Keski-Suomen liiton sidosryhmäviestinnässä
Koivikko, Elisa; Willman, Nina (2006) -
Kulttuurienvälisen viestinnän opettamisen käsitteet, opetussisällöt ja opetusmenetelmät
Saastamoinen, Riitta (2005)