dc.contributor.advisor | Juutinen, Sanna | |
dc.contributor.author | Aho-Mantila, Nea | |
dc.date.accessioned | 2024-05-15T06:23:11Z | |
dc.date.available | 2024-05-15T06:23:11Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94827 | |
dc.description.abstract | Tämän kandidaatintutkielman aiheena on immersiivinen teknologia ja sen hyödyntäminen erilaisissa kulttuurielämyksissä. Kirjallisuuskatsauksena toteutetussa tutkielmassa kerrotaan, mitä tarkoitetaan immersiivisellä teknologialla, käydään läpi yleisimmät teknologian muodot sekä näiden hyötyjä ja mahdollisia haittapuolia kulttuurikontekstissa. Kulttuurielämykset on rajattu museoissa, teattereissa ja tapahtumissa koettaviin elämyksiin, ja jokaisesta kategoriasta on esitetty muutamia esimerkkejä. Kulttuuri- ja teknologia-ala ovat
molemmat kasvavia aloja, ja näiden yhdistämisellä on paljon mahdollisuuksia. | fi |
dc.description.abstract | The topic of this bachelor’s thesis is immersive technology and its use in different cultural experiences. The thesis, which is conducted in a form of literature review, explains what is meant by immersive technology and focuses on the most common immersive technologies and their benefits and potential drawbacks in cultural venues. Cultural experiences
are delimited to experiences in museums, theatres and events, with a few examples of each
category. Culture and technology are both growing sectors, and combining them has great
potential. | en |
dc.format.extent | 28 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | immersiivinen teknologia | |
dc.subject.other | kulttuurielämykset | |
dc.title | Immersiivinen teknologia ja sen hyödyntäminen kulttuurielämyksissä | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202405153598 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | teknologia | |
dc.subject.yso | virtuaalitodellisuus | |
dc.subject.yso | teknologinen kehitys | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |