Musiikillinen kyky, kehitysvaiheet ja yksilöllisyys
Paananen, P. (2009). Musiikillinen kyky, kehitysvaiheet ja yksilöllisyys. In J. Louhivuori, P. Paananen, & L. Väkevä (Eds.), Musiikkikasvatus : näkökulmia kasvatukseen, opetukseen ja tutkimukseen (pp. 139-155). Suomen Musiikkikasvatusseura - FiSME r.y.. https://fisme.fi/musiikkikasvatuskirja/
Tekijät
Päivämäärä
2009Tekijänoikeudet
© 2009 Suomen Musiikkikasvatusseura - FiSME r.y.
Tässä artikkelissa tarkastellaan musiikillisen älykkyyden ja kyvyn käsitteitä, kehitysvaiheita sekä oppimisen yksilöllisyyteen liittyvistä tekijöistä oppimisstrategioita ja musiikillisen tiedon hahmottamis- ja esittymistyyppejä.
Julkaisija
Suomen Musiikkikasvatusseura - FiSME r.y.Emojulkaisun ISBN
978-952-67284-0-7Kuuluu julkaisuun
Musiikkikasvatus : näkökulmia kasvatukseen, opetukseen ja tutkimukseenAsiasanat
Alkuperäislähde
https://fisme.fi/musiikkikasvatuskirja/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/17773919
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Monta polkua musiikkiin : tonaalisen musiikin perusrakenteiden kehittyminen musiikin tuottamis- ja improvisaatiotehtävissä ikävuosina 6-11
Paananen, Pirkko (Jyväskylän yliopisto, 2003)Pirkko Paananen selvittää musiikkikasvatuksen väitöskirjatyössään, kuinka 6-11-vuotiaat lapset hahmottavat tonaalisen musiikin perusrakenteita improvisoidessaan omia rytmejään ja melodioitaan, lyödessään ’tahtia’ erilaisiin ... -
Lapsen lauluimprovisaatioiden tonaalisuuden kehitys
Louhivuori, Aino (2004) -
Developing a metatheoretical framework for second language development : a cultural-historical theory and dynamic systems theory perspective
Karimi-Aghdam-Ordaklou, Saeed (University of Jyväskylä, 2017)The main aim of this article-based dissertation is to construct and articulate a dialectical metatheoretical architecture for the study of second language development termed Purposive-Historical Systems Theory (PHiST) ... -
Exploration : an overarching focus for holistic development
Stodden, David; Lakes, Kimberley D.; Côté, Jean; Aadland, Eivind; Brian, Ali; Draper, Catherine E.; Ekkekakis, Panteleimon; Fumagalli, Guido; Laukkanen, Arto; Mavilidi, Myrto F.; Mazzoli, Emiliano; Neville, Ross D.; Niemistö, Donna; Rudd, James; Sääkslahti, Arja; Schmidt, Mirko; Tomporowski, Phillip D.; Tortella, Patrizia; Vazou, Spyridoula; Pesce, Caterina (Sociedade Brasileira de Comportamento Motor, 2021) -
From individuality towards co-operative culture : New direction for professional development in Finnish teacher education
Rautiainen, Matti; Kostiainen, Emma (Beltz Juventa, 2021)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.