dc.contributor.author | Lohvansuu, Kaisa | |
dc.contributor.author | Koponen, Tuire | |
dc.contributor.author | Eklund, Kenneth | |
dc.contributor.author | Torppa, Minna | |
dc.date.accessioned | 2024-04-24T06:53:40Z | |
dc.date.available | 2024-04-24T06:53:40Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Lohvansuu, K., Koponen, T., Eklund, K., & Torppa, M. (2024, 10.04.2024). Osaavatko vauvat matematiikkaa?. <i>Tiedonportti : Jyväskylän yliopiston tieteen digilehti</i>. <a href="https://www.jyu.fi/fi/blogikirjoitus/osaavatko-vauvat-matematiikkaa" target="_blank">https://www.jyu.fi/fi/blogikirjoitus/osaavatko-vauvat-matematiikkaa</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_213303291 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94424 | |
dc.description.abstract | Matematiikka mielletään usein suppeasti vain koulussa opetettaviksi matemaattisiksi taidoiksi, esimerkiksi laskemiseksi. Matematiikan taitojen kehittyminen alkaa kuitenkin paljon aikaisemmin, ja itse asiassa, meillä on jo syntyessämme matemaattisia kykyjä, joiden ajatellaan luovan pohjan matematiikan taitojen oppimiselle. Tiedeblogissa taitojen tutkimisesta kirjoittavat Kaisa Lohvansuu, Tuire Koponen, Kenneth Eklund ja Minna Torppa Jyväskylän yliopistosta. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Jyväskylän yliopisto | |
dc.relation.ispartofseries | Tiedonportti : Jyväskylän yliopiston tieteen digilehti | |
dc.relation.uri | https://www.jyu.fi/fi/blogikirjoitus/osaavatko-vauvat-matematiikkaa | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.title | Osaavatko vauvat matematiikkaa? | |
dc.type | newspaper article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202404243037 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.laitos | Faculty of Education and Psychology | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_998f | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 2984-1607 | |
dc.relation.volume | 10.04.2024 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2024Jyväskylän yliopisto | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | contributionToPeriodical | |
dc.subject.yso | varhaiskasvatus | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | matemaattiset taidot | |
dc.subject.yso | kognitiivinen kehitys | |
dc.subject.yso | vauvat | |
dc.subject.yso | matematiikka | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1650 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2945 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p23002 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p15532 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p15937 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3160 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.type.okm | E1 | |