POLKU 2.0 -työn juurruttaminen ja vaikutusten arviointi
POLKU 2.0 -hankkeen toteutus alkoi syksyllä 2021 lähtötilanteen kartoituksella mukana oleville oppilaitoksille. Kartoituksen tavoitteena oli tukea niin hankkeen toteutusta, kuin sen tulosten juurruttamista ja käyttöön jäämistä hankeajan jälkeen. Jälkikäteen voidaan todeta, että lähtökohta-analyysillä on ollut merkittävä rooli hankkeen toteutuksessa sekä sen vaikuttavuudessa. Iloksemme olemme voineet todeta lähtökohta-analyysistä ja työelämäkartoituksesta poikineiden koulutuspilottien toteutusmuotojen herättäneen kiinnostusta eri organisaatioissa niin hankeaikana, kuin jatkokäyttöä ajatellen.
Tärkeänä lähtökohtana oli alusta saakka tavoite varmistaa hankkeen tulosten vakiinnuttaminen organisaatioiden toimintaan pitkällä tähtäimellä. Yhtenä juurruttamistyön osa-alueena on ollut mahdollistaa hankkeen aikana tuotetun laajan koulutussisällön sijoittuminen oppilaitoksiin ja pitämään yllä hankeaikaisia yhteiskehittämisen kokemuksia EduFutura-toiminnan kautta. Vastaavasti tavoitteena oli Polkukartta-sivuston jalkauttaminen osaksi TE-palveluiden ja koulutusorganisaatioiden ohjauskäytänteitä.
Tässä raportissa käymme läpi hankkeen toteutusta lähtökohdista tuloksiin, keskittyen erityisesti oppilaitosyhteistyöhön, aineistojen juurruttamiseen, työelämäyhteistyöhön sekä oppilaitos- ja urasiirtymien edistämiseen. Pohdimme myös hankkeen toteutusta ja sen arviointia.
...
Publisher
Jyväskylän YliopistoISBN
978-952-86-0133-3ISSN Search the Publication Forum
2737-0046Metadata
Show full item recordCollections
- JYU Reports [39]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Asumisneuvonta Jyväskylässä : toiminnan, tulosten ja vaikutusten arviointia
Storhammar, Esa; Itkonen, Kari (University of Jyväskylä, 2012) -
Sosiaalisten vaikutusten arviointi liikuntarakentamisessa : esimerkkinä Äänekosken uimahalli
Karimäki, Ari (Jyväskylän yliopisto, 2001) -
Vaikutusten merkittävyyden arviointi
Hokkanen, Joonas; Vehmas, Anne; Marttunen, Mika (12.3.2013) -
Vaikutusten merkittävyyden arviointi
Mustajoki, Jyri (2015)