Mapping the main streams and foci of competence-based education research
Mannonen, J., Urrutia, F., Hämäläinen, R., Araya, R., & Lehesvuori, S. (2024). Mapping the main streams and foci of competence-based education research. In Adventures of Education: Desires, Encounters and Differences. NERA conference 2024 : Abstract book. Malmö University. https://sv-se.eu.invajo.com/events/getinvitationfile/eventId/813fac80-aea8-11ed-85b1-3b1d50885dc4/docId/e3ae9900-d570-11ee-b2b4-e15571e1b7a9
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 Malmö University
Julkaisija
Malmö UniversityKonferenssi
NERA ConferenceKuuluu julkaisuun
Adventures of Education: Desires, Encounters and Differences. NERA conference 2024 : Abstract book
Alkuperäislähde
https://sv-se.eu.invajo.com/events/getinvitationfile/eventId/813fac80-aea8-11ed-85b1-3b1d50885dc4/docId/e3ae9900-d570-11ee-b2b4-e15571e1b7a9Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/207805824
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kohti tulevaisuuden kielikoulutusta : kielikoulutuspoliittisen projektin loppuraportti
Luukka, Minna-Riitta; Pöyhönen, Sari (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2007) -
Enhancing web course design using action research
Hiltunen, Leena (University of Jyväskylä, 2010) -
Digital competence across boundaries : beyond a common Nordic model of the digitalisation of K-12 schools?
Olofsson, Anders D.; Lindberg, J. Ola; Young, Pedersen Alex; Arstorp, Ann-Thérèse; Dalsgaard, Christian; Einum, Even; Caviglia, Francesco; Ilomäki, Liisa; Veermans, Marjaana; Häkkinen, Päivi; Willermark, Sara (Routledge, 2021)This paper explores policy related to digital competence and the digitalisation of Nordic K-12 schools. Anchored in some key transnational policies on digital competence, it describes some current Nordic movements in the ... -
Agency, expertise and working life skills : Students’ conceptions of the generic competences required in the world of work
Brauer, Sanna; Ratinen, Ilkka; Kumpulainen, Kaisu; Kyrö-Ämmälä, Outi; Nikander, Leena; Väänänen, Ilkka (Open Access Publishing Group, 2021)Fundamental changes in working life highlight the demands on the co-operation between the educational sector and working life, that should contribute to students’ employability. In addition to discipline-specific expertise, ... -
Physical literacy in Europe : The current state of implementation in research, practice, and policy
Carl, J.; Bryant, A.; Edwards, L.C.; Bartle, G.; Birch, J.; Christodoulides, E.; Emeljanovas, A.; Fröberg, A.; Gandrieau, J.; Gilic, B.; van Hilvoorde, I.M.; Holler, P.; Iconomescu, T.M.; Jaunig, J.; Laudanska-Krzeminska, I.; Lundvall, S.; De Martelaer, K.; Martins, J.; Mieziene, B.; Mendoza-Muñoz, M.; Mouton, A.; Olaru, B.S.; Onofre, M.; Pavlova, I.; Repond, M.R.; Riga, V.; Salin, K.; Schnitzler, C.; Sekulic, D.; Töpfer, C.; Vasickova, J.; Yildizer, G.; Zito, V.; Bentsen, P.; Green, N.R.; Elsborg, P. (Elsevier, 2023)Background/objective The holistic concept of physical literacy (PL) embraces different person-centered qualities (physical, cognitive, affective/psychological) necessary to lead physically active lifestyles. PL has recently ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.