dc.contributor.advisor | Viholainen, Helena | |
dc.contributor.author | Linnamaa, Kaisa | |
dc.date.accessioned | 2024-03-06T06:54:12Z | |
dc.date.available | 2024-03-06T06:54:12Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93816 | |
dc.description.abstract | Tutkimukseni tarkoituksena oli tarkastella 2.-5.-luokkalaisten akateemisen minäkäsityksen yhteyttä lukusujuvuuteen. Lukemisen taito on merkittävässä osassa yhteiskuntaan sopeutumisessa ja siellä toimimisessa.
Tutkimuksessa käytettiin SELDI tutkimushankkeen aineistoa. Akateemista minäkäsitystä tarkasteltiin Marsh:n kyselylomakkeen (ASDQ 1999) avulla, kun taas lukusujuvuutta ALLU ja LUKSU testien avulla. | fi |
dc.format.extent | 36 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | lukusujuvuus | |
dc.subject.other | akateeminen minäkäsitys | |
dc.title | Lukusujuvuuden yhteys akateemiseen minäkäsitykseen 2.-5.-luokkalaisilla | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202403062281 | |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Education and Psychology | en |
dc.contributor.tiedekunta | Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Early Childhood Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Varhaiskasvatus | fi |
dc.rights.copyright | © The Author(s) | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 104 | |
dc.subject.yso | minäkuva | |
dc.subject.yso | lukeminen | |
dc.subject.yso | lukutaito | |
dc.subject.yso | koululaiset | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |