"En yksinkertaisesti uskalla uida" : uimataidottomien aikuisten uimaan oppimiseen liittyvät tunteet ja uskomukset
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"Tylsää tylsää, ei oo milloinkaan hauskaa" : oppilaiden oppimiseen liittyvät kielteiset tunneilmaisut ja niihin vastaaminen matematiikan erityisopetuksessa
Liljamo, Riina; Pöyliö, Laura (2016)Tutkimusten mukaan tunteet ja oppiminen ovat yhteydessä toisiinsa. Oppiminen ja tunteiden kokeminen ovat molemmat vuorovaikutuksellisia ilmiöitä. Tyypillisiä matematiikan oppimiseen liittyviä kielteisiä tunteita ovat ... -
16–18-vuotiaiden ukrainalaisten suomen kieleen liittyvät tunteet, käsitykset ja toimijuus kielen oppimisen alkuvaiheessa
Elomaa, Iida-Noora (2024)Ukrainan kriisin myötä kansainvälistä suojelua hakevien määrä on Suomessa ja muualla Euroopassa kasvanut. Näin myös kielikoulutuksen tarve on lisääntynyt. Tutkimukseni tavoitteena on selvittää aikuisten perusopetuksen ... -
Suomen kielen käyttämiseen liittyvät tunteet, käsitykset ja toimijuus
Scotson, Mia (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2019)Tässä artikkelissa tarkastelen sosiokulttuurisen teorian näkökulmasta kahden korkeakoulutetun suomen kielen käyttäjän kielenoppimiseen ja kielen käyttämiseen liittyviä tunteita sekä sitä, miten tunteet ja käsitykset ... -
Identifying the psychological correlates of parents’ intentions to enroll their children in learn-to-swim lessons for the first time
Hamilton, Kyra; Keech, Jacob J.; Phipps, Daniel John; Peden, Amy E.; Hagger, Martin S. (Elsevier, 2024)Introduction: While enrollment in swimming lessons is associated with lower drowning risk in children, many parents do not enroll their children in formal lessons. To understand these decisions, the current research ... -
Varhaisen TaTaMus -oppimismallin soveltaminen nuorten aikuisten oppimisympäristöön
Nykänen, Sini-Tytti (2008)