Yläkouluikäisten oppilaiden koettu fyysinen pätevyys, tavoiteorientaatio ja kokemukset koululiikunnasta sekä vapaa-ajan liikuntaharrastus
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Arvioinnin ja opettajan opetustyylien yhteys oppilaiden koululiikuntakokemuksiin
Korpela, Sallamari; Kuusinen, Anniina (2012)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää onko opettajan käyttämällä arviointityylillä ja opetustyylillä yhteyttä oppilaiden koululiikuntakokemuksiin. Opettajan opetustyyleillä tarkoitamme Mosstonin spektrin (1994) eri ... -
Fyysisen aktiivisuuden, koetun fyysisen pätevyyden ja tavoiteorientaation muutokset peruskoulun ja lukion aikana
Mäkinen, Jarkko; Piironen, Sami (2014)TIIVISTELMÄ Mäkinen, J. & Piironen, S. 2014. Fyysisen aktiivisuuden, koetun fyysisen pätevyyden ja tavoiteorientaation muutokset peruskoulun ja lukion aikana. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto, 103 ... -
Oppilaiden fyysisen aktiivisuuden ja inaktiivisuuden yhteys akateemiseen suoriutumiseen, koulumotivaatioon, pätevyyden tunteeseen sekä koettuun sosiaaliseen tukeen
Hänninen, Juha-Pekka (2022)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia fyysisen aktiivisuuden yhteyttä 3.- ja 5.- luokkalaisten akateemiseen suoriutumiseen, koulumotivaatioon, koettuun pätevyyteen koulussa sekä koettuun sosiaaliseen tukeen. Lisäksi ... -
Liikuttaako koululiikunta? : kuudesluokkalaisten kokemuksia koululiikunnasta
Jalonen, Sanna-Mari (2021)Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää kuudesluokkalaisten koululiikuntakokemuksia. Suomalaisten lasten ylipaino on lisääntynyt, kestävyyskunto heikentynyt ja liikkumattomuudesta johtuvat ongelmat yleistyvät. ... -
Liikuntaläksyt tukevat yläkoululaisten vapaa-ajan liikkumista
Kääpä, Mari (Liikuntatieteellinen seura, 2022)Liikunnasta ei ole ollut tapana antaa kotitehtäviä. Vapaaehtoisia liikuntaläksyjä tehdään kuitenkin ahkerasti ja ne lisäävät yläkouluikäisten tyttöjen liikkumista.