Käänteinen oppiminen voi tehdä liikunnanopetuksesta fyysisesti aktiivisempaa
Laukkanen, A. (2024). Käänteinen oppiminen voi tehdä liikunnanopetuksesta fyysisesti aktiivisempaa. Liikunta ja tiede, 61(1), 41.
Published in
Liikunta ja tiedeAuthors
Date
2024Copyright
© Liikuntatieteellinen seura 2024
Publisher
Liikuntatieteellinen seuraISSN Search the Publication Forum
0358-7010Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/207064505
Metadata
Show full item recordCollections
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3139]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
A qualitative study of pre-service teachers’ experienced benefits and concerns of using motivational interaction in practice after a training course
Renko, Elina; Koski-Jännes, Anja; Absetz, Pilvikki; Lintunen, Taru; Hankonen, Nelli (Springer Science and Business Media LLC, 2022)Despite its positive effects on physical activity promotion, the motivational style of interaction by health professionals is not easily taken up, as shown by meta-analyses of training courses. The concerns professionals ... -
Sports didactics : The shift towards pedagogical framework in Finland
Sääkslahti, Arja (Waxmann, 2022)The teaching of physical education (PE) to educators in Finland has shifted from didactic techniques focusing on teachers’ actions towards more holistic pedagogy that questions how pupils learn. These changes can be seen ... -
Toimintarajoitteita kokevien nuorten liikunta- ja urheiluseura-aktiivisuus sekä istumisen määrä
Ng, Kwok; Rintala, Pauli; Saari, Aija; Leppä, Niko; Kokko, Sami (Liikuntatieteellinen seura, 2018)Vammaisista henkilöistä puhutaan usein yhtenäisenä ryhmänä ikään kuin vamma olisi kaikilla samanlainen tai sen vaikutukset toimintakykyyn samankaltaiset. Vaikka erilaisten vammojen ja pitkäaikaissairauksien tiedetään ... -
Liikuntaopo tukemassa inaktiivisten tyttöjen liikunnan lisäämistä
Saraste, Natalia; Soronen, Elisa (2017)Natalia Saraste ja Elisa Soronen (2017). Liikuntaopo tukemassa inaktiivisten tyttöjen liikunnan lisäämistä. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto. Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, 110 s., 5 ... -
The effectiveness of the HIPPA intervention in the sociocultural environment of ECEC physical activity
Mehtälä, Anette; Sääkslahti, Arja; Soini, Anne; Poskiparta, Marita; Kokko, Sami (Suomen varhaiskasvatus ry, 2023)Studies have shown that, on average, children’s physical activity (PA) levels in early childhood education and care (ECEC) environments are low, thus opening up the possibility of interventions. We examined the effect of ...