Kestävä kehitys ja kielet : erottamattomat
Vaarala, H., & Rajala, E. (2024). Kestävä kehitys ja kielet : erottamattomat. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 15(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2024/kestava-kehitys-ja-kielet-erottamattomat
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat 2024
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2024/kestava-kehitys-ja-kielet-erottamattomatJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/207141132
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
”Englanti jyrää” : kieltenopettajien keinoja ja ehdotuksia kielivalintojen monipuolistamiseksi
Veivo, Outi; Pollari, Pirjo; Toomar, Jaana; Mäntylä, Katja (Helsingin yliopisto, 2021)Suomen kouluissa opiskellaan yhä vähemmän ja yhä harvempia vieraita kieliä. Valinnaisten kielten opiskelun suosio on laskenut, ja kielitaito on vaarassa jäädä pelkän englannin varaan. Erilaisia toimenpiteitä, kuten kielen ... -
Kielikoulutus murroksessa : media ja vanhemmat kielenopetuksen varhentamisen äärellä
Mård-Miettinen, Karita; Pitkänen-Huhta, Anne (Oulun yliopisto, 2022) -
Tensions in collaborative research with teachers in the context of language education policy change in Finland
Mård-Miettinen, Karita; Pitkänen-Huhta, Anne (De Gruyter, 2023)Schools in Finland faced a major policy change in language education at the beginning of 2020, when the age to start learning the first foreign or second domestic language was lowered from third to first grade in primary ... -
Kohti tulevaisuuden kielikoulutusta : kielikoulutuspoliittisen projektin keskeiset suositukset
Luukka, Minna-Riitta; Pöyhönen, Sari (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2007) -
Language orientations in early childhood education policy in Finland and Norway
Alstad, Gunhild Tomter; Sopanen, Pauliina (Routledge, 2021)This article investigates the language orientations in education policy documents for early childhood education and care (ECEC) in Finland and Norway. Finland, an officially bilingual country, and Norway, a predominantly ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.