Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorClements, Kati
dc.contributor.authorTonteri, Joni
dc.date.accessioned2024-01-31T07:03:12Z
dc.date.available2024-01-31T07:03:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93143
dc.description.abstractTekoälyn kehittymisen myötä sen käyttömahdollisuudet liiketoiminnassa ovat kasvaneet huomattavasti. Kuitenkin vielä tänä päivänä läheskään kaikki yritykset eivät osaa hyödyntää tekoälyä liiketoiminnan tukena. Vuonna 2019 tehdyssä tutkimuksessa tulokset osoittavat, että tekoäly tuo tärkeää arvoa yrityksille. Tutkimuksessa mitatuilla yrityksillä 80 prosentilla yrityksistä tekoälyn käyttöönotto lisäsi tuottoja vähintään 5 prosentilla. Tässä kandidaattitutkielmassa tutkitaan, kuinka tekoälyä voidaan hyödyntää yritysmyynnin tukena. Tämä tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa selvisi, että tekoälyä voidaan hyödyntää yritysmyynnin tukena useilla eri tavoilla. Tutkielmassa alkuun määritellään termit tekoäly ja yritysmyynti, jonka jälkeen tutkielmassa vastataan tutkimuskysymykseen "Kuinka tekoäly voidaan hyödyntää yritysmyynnin tukena?". Tutkielmassa esitellään neljä eri tapaa, kuinka tekoälyä voidaan hyödyntää yritysmyynnin tukena. Nämä neljä tapaa ovat tekoälyn hyödyntäminen prospektoinissa, myynnin personointi, myynnin automatisointi ja ennakoivan analytiikan hyödyntäminen. Tutkielman tulokset osoittavat, että tekoälyn hyödyntäminen yritysmyynnin tukena mahdollistaa esimerkiksi tehokkuuden lisäämistä, kustannusten alenemista sekä parempia asiakassuhteita.fi
dc.description.abstractWith the development of artificial intelligence, its use possibilities in business have grown considerably. However, even today, almost all companies do not know how to use artificial intelligence to support business. The results of a study conducted in 2019 show that artificial intelligence brings important value to companies. In 80 percent of the companies measured in the study, the use of artificial intelligence increased revenues by at least 5 percent. This bachelor’s thesis examines how artificial intelligence can be used to support business to business sales. This thesis has been implemented as a literature review. The thesis revealed that artificial intelligence can be used to support business to business sales in several different ways. At the beginning of the thesis, the terms artificial intelligence and business to business sales are defined, after which the thesis answers the research question "How can artificial intelligence be used to support business to business sales?". The dissertation presents four different ways in which artificial intelligence can be used to support business to business sales. These four ways are the use of artificial intelligence in prospecting, personalization of sales, automation of sales and the use of predictive analytics. The results of the thesis show that the use of artificial intelligence to support business to business sales enables, for example, increased efficiency, lower costs, and better customer relations.en
dc.format.extent28
dc.language.isofi
dc.titleTekoälyn hyödyntäminen yritysmyynnin tukena
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202401311647
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysotekoäly
dc.subject.ysoyritykset
dc.subject.ysokoneoppiminen
dc.subject.ysomyynti
dc.subject.ysoyritysmyynti


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot