Tekoälyn hyödyntäminen yritysmyynnin tukena
Tekoälyn kehittymisen myötä sen käyttömahdollisuudet liiketoiminnassa ovat
kasvaneet huomattavasti. Kuitenkin vielä tänä päivänä läheskään kaikki yritykset eivät osaa hyödyntää tekoälyä liiketoiminnan tukena. Vuonna 2019 tehdyssä
tutkimuksessa tulokset osoittavat, että tekoäly tuo tärkeää arvoa yrityksille.
Tutkimuksessa mitatuilla yrityksillä 80 prosentilla yrityksistä tekoälyn käyttöönotto lisäsi tuottoja vähintään 5 prosentilla. Tässä kandidaattitutkielmassa
tutkitaan, kuinka tekoälyä voidaan hyödyntää yritysmyynnin tukena. Tämä
tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa selvisi, että tekoälyä voidaan hyödyntää yritysmyynnin tukena useilla eri tavoilla. Tutkielmassa
alkuun määritellään termit tekoäly ja yritysmyynti, jonka jälkeen tutkielmassa
vastataan tutkimuskysymykseen "Kuinka tekoäly voidaan hyödyntää yritysmyynnin tukena?". Tutkielmassa esitellään neljä eri tapaa, kuinka tekoälyä voidaan hyödyntää yritysmyynnin tukena. Nämä neljä tapaa ovat tekoälyn hyödyntäminen prospektoinissa, myynnin personointi, myynnin automatisointi ja
ennakoivan analytiikan hyödyntäminen. Tutkielman tulokset osoittavat, että
tekoälyn hyödyntäminen yritysmyynnin tukena mahdollistaa esimerkiksi tehokkuuden lisäämistä, kustannusten alenemista sekä parempia asiakassuhteita.
...
With the development of artificial intelligence, its use possibilities in business
have grown considerably. However, even today, almost all companies do not
know how to use artificial intelligence to support business. The results of a
study conducted in 2019 show that artificial intelligence brings important value
to companies. In 80 percent of the companies measured in the study, the use of
artificial intelligence increased revenues by at least 5 percent. This bachelor’s
thesis examines how artificial intelligence can be used to support business to
business sales. This thesis has been implemented as a literature review. The thesis revealed that artificial intelligence can be used to support business to business sales in several different ways. At the beginning of the thesis, the terms
artificial intelligence and business to business sales are defined, after which the
thesis answers the research question "How can artificial intelligence be used to
support business to business sales?". The dissertation presents four different
ways in which artificial intelligence can be used to support business to business
sales. These four ways are the use of artificial intelligence in prospecting, personalization of sales, automation of sales and the use of predictive analytics.
The results of the thesis show that the use of artificial intelligence to support
business to business sales enables, for example, increased efficiency, lower costs,
and better customer relations.
...
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5401]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Tekoälyn hyödyntäminen myyntiorganisaation työkaluna
Pajula, Veli-Pekka (2018)Tekoälyä käytetään tänä päivänä yhä enemmän yrityksissä ja sen tarjoamat mahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Monet erilaiset organisaatiot suunnittelevat lähitulevaisuudessa ottavansa käyttöön tai ovat ... -
Tekoälyn hyödyntäminen osana henkilöstöhallintoa
Häkkinen, Satu (2019)Tässä tutkielmassa selvitettiin tekoälyn hyödyntämisen mahdollisuuksia osana henkilöstöhallintoa. Tekoälyn ja henkilöstöhallinnon yhdistävää tutkimusta ei juurikaan ole tehty aiemmin, minkä vuoksi sen tutkiminen on tärkeää. ... -
Tekoälyn hyödyntäminen graafisen muotoilijan näkökulmasta
Impiö, Johannes (2022)Tekoälyn hyödyntämisen niin teollisuudessa kuin ihmisten arkikäytössä kasvavat jatkuvasti. Tekoälyn ohjelmistoja on alettu soveltamaan kasvavasti myös luovien alojen töissä, jonka avulla luovan alan tekijät ovat saaneet ... -
Tekoälyn hyödyntäminen asiakaspalvelussa
Leppänen, Jani (2023)Tässä kirjallisuuskatsauksessa tutkitaan tekoälyn hyödyntämistä asiakaspalvelussa. Tavoitteena on tutkia aikaisempien tutkimusten perusteella asiakaspalvelussa käytetyn tekoälyn hyötyjä ja mahdollisia haittoja. Kirjoitelmassa ... -
Tekoälyn hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa
Vakoniemi, Ville (2023)Tekoäly on kehittynyt nopeasti viimeisten vuosien aikana ja sitä on alettu hyödyntää useilla eri aloilla, mukaan lukien digitaalisessa markkinoinnissa. Koska tekoälyn hyödyntäminen on digitaalisessa markkinoinnissa vielä ...