Sustainability and sustainability communication of pharma industry companies located in Finland
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© The Author(s)
Sustainability is an important part of business environment as responsible behaviour is expected from companies in the dimensions of environment, social and business. Even though there are no commonly accepted definition for the phenomenon, companies are involved to it and taking actions to meet the expectations of stakeholders. Strategic communication aims to maintain the healthy reputation of the organisation in the eyes of the public and to advance the mission of the organisation. Through strategic communication on sustainability related issues, companies might obtain the benefits from their responsible behaviour and to enhance the relationship and trust with stakeholder groups.
This research studies the sustainability of the pharmaceutical companies in Finland and how strategic communication on sustainability issues could help to achieve the sustainability vision of the industry. Pharmaceutical industry is unique global business environment and an integral part of health of the societies, so it provides an interesting research setting form the perspective of sustainability and stakeholder expectations. This research is conducted in qualitative research method as the aim is to understand these phenomena more comprehensive. The data was gathered in 7 individual interviews of the representatives of the local pharma companies. The data was analysed by utilising thematic method.
By the results of this research, the sustainability of pharmaceutical companies in Finland seems to be action-oriented projects, focusing on the dimensions of environment and social. The maturity of the sustainability strategies varied a lot among the companies. The regulation frames the industry, which limits the possibilities to negotiate and interact with the stakeholders. Due the regulation and the need to enhance the reputation of the industry, the strategic approach to sustainability and to communication is required.
...
Yritysvastuu on keskeinen osa yritysten toimintaa ja vastuullisuutta odotetaan ympäristöön, sosiaaliseen vastuuseen ja liiketoimintaan liittyvissä kysymyksissä. Vaikka yritysvastuullisuuden ilmiölle ei ole olemassa tarkkaan määriteltyä viitekehystä, useat yritykset ovat sitoutuneita vastuullisuuteen ja tekevät toimia sidosryhmien asettamien odotusten mukaan. Strateginen viestintä pyrkii säilyttämään organisaation hyvän maineen yleisöjen silmissä ja edistämään organisaation mission toteutumista. Strateginen viestintä yritysvastuun teemoista voi auttaa yrityksiä saamaan hyötyjä vastuullisesta käytöksestä ja rakentamaan suhdetta ja luottamusta tärkeimpien sidosryhmien kanssa.
Tämä tutkimus kuvailee mitä on yritysvastuu Suomessa toimivien lääketeollisuuden yritysten kontekstissa ja kuinka strateginen viestintä voisi auttaa yrityksiä saavuttamaan alan vastuullisuusvision. Lääketeollisuus on ainutlaatuinen globaali toimiympäristö ja keskeinen toimija yhteiskunnan terveyden näkökulmasta, joten se tarjoaa mielenkiintoisen tutkimusasetelman yhteiskuntavastuun ja sidosryhmien odotusten näkökulmasta. Tämä tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena koska tarkoituksena oli ymmärtää yritysvastuun ja strategisen viestinnän ilmiöitä paremmin. Tutkimusaineisto kerättiin seitsemässä lääkeyritysten edustajien yksilöhaastatteluissa. Aineisto analysoitiin hyödyntämällä temaattista lähestymistapaa.
Tutkimuksen tulosten perusteella lääketeollisuuden yritysten yritysvastuu näyttäytyy projekteina erityisesti ympäristö ja sosiaalisen vastuun alueilla. Yritysvastuustrategioiden status vaihteli yritysten välillä. Regulaatio kehystää yritysten toimintaa sekä rajoittaa mahdollisuuksia vuorovaikuttaa sidosryhmien kanssa. Sääntelyn ja alan maineen parantamistarpeen vuoksi strategista lähestymistapaa kestävään kehitykseen ja viestintään tarvitaan.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sustainability communication on social media : a study on the most sustainable brands in Finland
Artemova, Alexandra (2020)Today’s consumers are becoming increasingly conscious about sustainability issues. For this reason, it is essentially important for companies to not only address these issues, but also transparently and authentically ... -
The aggregation of sustainability performance measuring at company level : a case study
Hämäläinen, Saara (2015)Industrial companies face constant scrutiny about their sustainability performance development and comprehensive sustainability performance measuring is demanded from them. Companies are measuring their sustainability ... -
Making the biggest impact via focused product stewardship strategy for pharmaceutical device and packaging development
Meyer, Vanessa (2023)Through increasing scrutiny regarding sustainability efforts, many pharmaceutical companies are adopting an environmental management strategy called product stewardship. Product stewardship is a sustainable manufacturing ... -
The impact of corporate social responsibility initiative on sustainable livelihood capitals of cocoa farmers in Ghana : a case study of cocoa livelihood program in Ahafo Ano South District
Obeng, Godfred Adduow (2015)The Cocoa Livelihood Programme (CLP), an initiative of corporate organizations in collaboration with the World Cocoa Foundation (WFC) in line with their corporate social responsibility (CSR), was introduced in Ghana by ... -
Enforcing corporate citizenship through social media : the role of shares, clicks, and likes in sustainability communications
Poutanen, Jenni (2018)This research presents how individual social media users perceive social media as a part of sustainability communications and examines whether these individuals consider organizational legitimacy and brand image being ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.