Ihmisen kehityksen tutkimus ja tuntemus
Pulkkinen, L. (2023). Ihmisen kehityksen tutkimus ja tuntemus. Annales Academiae Scientiarum Fennicae, 2023(2), 22-37. https://doi.org/10.57048/aasf.136069
Julkaistu sarjassa
Annales Academiae Scientiarum FennicaeTekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© 2023 Annales Academiae Scientiarum Fennicae
Concepts regarding human development have taken shape slowly. Empirical research of it began in the 19th century, inspired by the natural sciences. Childhood, youth, adulthood, and aging became a developmental continuum in the 20th century within life-span development theories. Human development research is a multidisciplinary task, and its results are applicable in practical work with humans. The article considers the use of research information in terms of its appreciation, expertise, supplementation, application, and dissemination. Knowledge of human development would support well-being and promote co-operation and life on our planet of limited resources, taking care of each other.
Julkaisija
Suomalainen tiedeakatemiaISSN Hae Julkaisufoorumista
2953-9048Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/197448377
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
From the children of today to the adults of tomorrow
Pulkkinen, Lea (Routledge, 2023)This address describes a process of maturation from three perspectives – first, the maturation of a researcher who has conducted a longitudinal study from middle childhood to middle adulthood; second, the maturation of the ... -
Is timing everything? : a longitudinal perspective on adult transitions, their antecedents, and psychological implications
Räikkönen, Eija (University of Jyväskylä, 2012) -
Kaksi kerrottua elämänkaarta : päähenkilöiden kehitys Arvid Järnefeltin romaanissa Greeta ja hänen Herransa
Haapolahti, Päivi (2001) -
Yhdessä kohti kestävän kehityksen tavoitteita
Riuttanen, Sanna; Laitinen, Essi (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2024)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.