Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorMäntylä, Katja
dc.contributor.authorRoiha, Anssi
dc.contributor.authorKajander, Kati
dc.contributor.editorPitkänen-Huhta, Anne
dc.contributor.editorMård-Miettinen, Karita
dc.contributor.editorNikula, Tarja
dc.date.accessioned2023-12-04T09:47:37Z
dc.date.available2023-12-04T09:47:37Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationMäntylä, K., Roiha, A., & Kajander, K. (2023). Moninaisten oppijoiden tukeminen vieraiden kielten opetuksessa eriyttämisen keinoin. In A. Pitkänen-Huhta, K. Mård-Miettinen, & T. Nikula (Eds.), <i>Kielikoulutus mukana muutoksessa</i> (pp. 54-79). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 16. <a href="https://doi.org/10.30660/afinla.126767" target="_blank">https://doi.org/10.30660/afinla.126767</a>
dc.identifier.otherCONVID_194656082
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92192
dc.description.abstractThis article discusses differentiation as a means of providing individual support for foreign language learners. In line with inclusive education, all language teachers need to have some knowledge of how to support a wide range of learners. Differentiation is an approach to teaching in which all students’ individuality is taken into account. In this article, we introduce common problems affecting language learning and how teachers can tackle or mitigate them through differentiation. We also briefly discuss how teachers can support gifted language learners. We base the article on the 5-dimensional model of differentiation, which distinguishes five dimensions of differentiation: 1) teaching arrangements, 2) learning environment, 3) teaching methods, 4) support materials and 5) assessment. The article aims at offering practical tools for teachers.en
dc.format.extent400
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofKielikoulutus mukana muutoksessa
dc.relation.ispartofseriesAFinLA-teema
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinla/article/view/126767
dc.rightsIn Copyright
dc.titleMoninaisten oppijoiden tukeminen vieraiden kielten opetuksessa eriyttämisen keinoin
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202312048189
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.oppiaineHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöfi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineVieraat kieletfi
dc.contributor.oppiaineSchool of Wellbeingen
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineForeign Languagesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-77-9
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange54-79
dc.relation.issn2814-6298
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© kirjoittajat ja Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysoeriyttäminen
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysovieraat kielet
dc.subject.ysohenkilökohtaistaminen
dc.subject.ysoyksilöllisyys
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p987
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p30184
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p21938
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7320
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.doi10.30660/afinla.126767
dc.type.okmA3


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright