Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPalviainen, Åsa
dc.contributor.authorVorobeva, Polina
dc.contributor.authorSopanen, Pauliina
dc.contributor.editorPitkänen-Huhta, Anne
dc.contributor.editorMård-Miettinen, Karita
dc.contributor.editorNikula, Tarja
dc.date.accessioned2023-12-04T09:47:02Z
dc.date.available2023-12-04T09:47:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationPalviainen, Å., Vorobeva, P., & Sopanen, P. (2023). Monikielinen perhe ja koulu. In A. Pitkänen-Huhta, K. Mård-Miettinen, & T. Nikula (Eds.), <i>Kielikoulutus mukana muutoksessa</i> (pp. 163-179). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 16. <a href="https://doi.org/10.30660/afinla.126746" target="_blank">https://doi.org/10.30660/afinla.126746</a>
dc.identifier.otherCONVID_194668266
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92191
dc.description.abstractIncreased migration and mobility have had a significant impact on (multilingual) family lives and led to the influx of multilingual children in schools in Finland. This article approaches the home-school space as an interflow of discourses and identities. It focuses on processes and discourses circulating through and around multilingual families – on the meso level of social activity. The article illustrates how the meso level (i.e., family and school) is shaped by and connected with the macro and micro levels, such as a representation of multilingual families in the Official Statistics Finland and teacher/parent-child interaction. The article introduces two theoretical approaches in the research of family multilingualism and discusses how multilingualism can be approached in the fluid and interconnected domains of family and school. It concludes by illustrating some gaps between home and school in relation to family multilingualism and provides some suggestions as to how to overcome them.en
dc.format.extent400
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofKielikoulutus mukana muutoksessa
dc.relation.ispartofseriesAFinLA-teema
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinla/article/view/126746
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherkotikieli
dc.subject.otherpeheen kieli
dc.titleMonikielinen perhe ja koulu
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202312048188
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.oppiaineRuotsin kielifi
dc.contributor.oppiaineSwedishen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-77-9
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange163-179
dc.relation.issn2814-6298
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© kirjoittajat ja Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokodin ja koulun yhteistyö
dc.subject.ysoperheet
dc.subject.ysokielellinen vuorovaikutus
dc.subject.ysomonikulttuurisuus
dc.subject.ysoperhe-elämä
dc.subject.ysokielipolitiikka
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38591
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4363
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7831
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10647
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2259
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p9310
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.doi10.30660/afinla.126746
dc.type.okmA3


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright