Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHuhta, Ari
dc.contributor.authorLeontjev, Dmitri
dc.contributor.authorHonko, Mari
dc.contributor.authorHildén, Raili
dc.contributor.editorPitkänen-Huhta, Anne
dc.contributor.editorMård-Miettinen, Karita
dc.contributor.editorNikula, Tarja
dc.date.accessioned2023-12-04T09:35:25Z
dc.date.available2023-12-04T09:35:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationHuhta, A., Leontjev, D., Honko, M., & Hildén, R. (2023). Kielitaidon arviointi koulussa. In A. Pitkänen-Huhta, K. Mård-Miettinen, & T. Nikula (Eds.), <i>Kielikoulutus mukana muutoksessa</i> (pp. 242-265). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 16. <a href="https://doi.org/10.30660/afinla.126733" target="_blank">https://doi.org/10.30660/afinla.126733</a>
dc.identifier.otherCONVID_194671935
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92187
dc.description.abstractWhile assessment is related to all levels of the Douglas Fir Group’s (2016 hereinafter, DFG) framework, in this paper, we focus on language assessment in schools, that is, institutional meso level. However, we will also discuss micro (individual) and macro (societal) levels of the framework. We will discuss school classroom assessment focusing on four themes: (1) the understanding of quality of assessment in formal education, (2) assessment literacy required from teachers, (3) technology in assessment, and (4) challenges and opportunities that multilingualism in society and schools brings for assessment. We will also discuss future developments in Finnish classroom assessment research and practice, or indeed, a combination of the two.en
dc.format.extent400
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofKielikoulutus mukana muutoksessa
dc.relation.ispartofseriesAFinLA-teema
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinla/article/view/126733
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherkielitaidon arviointi
dc.subject.otherarviointiosaaminen
dc.subject.otherteknologia arvioinnissa
dc.subject.othermonikielisyys arvioinnissa
dc.titleKielitaidon arviointi koulussa
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202312048184
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskusfi
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studiesen
dc.contributor.oppiaineHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöfi
dc.contributor.oppiaineSoveltava kielentutkimusfi
dc.contributor.oppiaineMonilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessafi
dc.contributor.oppiaineSchool of Wellbeingen
dc.contributor.oppiaineApplied language studiesen
dc.contributor.oppiaineMultiliteracies for social participation and in learning across the life spanen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-77-9
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange242-265
dc.relation.issn2814-6298
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© kirjoittajat ja Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokielitaito
dc.subject.ysoarviointimenetelmät
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.subject.ysoosaaminen
dc.subject.ysokoululaiset
dc.subject.ysokoulutusteknologia
dc.subject.ysoammattitaito
dc.subject.ysokieltenopettajat
dc.subject.ysooppilasarviointi
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5797
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p15768
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8343
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p16485
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p12937
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p9365
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p15028
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7111
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.doi10.30660/afinla.126733
dc.type.okmA3


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright