A bridge too far? Dynamic Assessment and a dialectical view of the gap between language assessment and learning
Poehner, M. (2023). A bridge too far? Dynamic Assessment and a dialectical view of the gap between language assessment and learning. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.14(6). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2023/a-bridge-too-far-dynamic-assessment-and-a-dialectical-view-of-the-gap-between-language-assessment-and-learning
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaAuthors
Date
2023Copyright
© Kirjoittaja 2023
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2023/a-bridge-too-far-dynamic-assessment-and-a-dialectical-view-of-the-gap-between-language-assessment-and-learningMetadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
“I could learn more words” : involving stakeholders in defining L2 English reading constructs in diagnostic and dynamic assessment
Leontjev, Dmitri; Huhta, Ari; Koskela, Kristina (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2024)There has been a growing effort to combine two L2 (second/foreign language) assessment frameworks that aim to promote student learning but have different theoretical roots – diagnostic and dynamic assessment. This paper ... -
Mitä oppilaat pitävät varhaisesta A1-kielen opetuksesta ja millainen käsitys heillä on omasta osaamisestaan?
Mård-Miettinen, Karita; Huhta, Ari; Peltoniemi, Annika; Hansell, Katri (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura; Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, 2022)Vuoden 2020 alusta kieltenopiskelu on aloitettu Suomessa vuosiluokalla 1. Opetussuunnitelman perusteissa korostetaan, että opetuksen tulee olla ikätasolle sopivaa ja herättää myönteinen asenne kielenoppimiseen sekä vahvistaa ... -
Lärarnas uppfattningar av att inleda undervisningen i A1-språk i årskurs 1
Hansell, Katri; Peltoniemi, Annika; Mård-Miettinen, Karita; Huhta, Ari (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura; Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, 2022)Since 2020, the teaching of the A1 language starts in grade 1. In order to study the shift to an earlier start to the teaching of the A1 language, a survey of the teaching of A1 languages in grade 1 was carried out with ... -
Second language comprehensibility and accentedness across oral proficiency levels : A comparison of two L1s
Tergujeff, Elina (Elsevier BV, 2021)Second language comprehensibility and accentedness are highly complex phenomena, and numerous studies have been conducted to better understand these constructs. However, research has seldom addressed L2 comprehensibility ... -
Automated content assessment and feedback for Finnish L2 learners in a picture description speaking task
Phan, Nhan; von Zansen, Anna; Kautonen, Maria; Voskoboinik, Ekaterina; Grosz, Tamas; Hilden, Raili; Kurimo, Mikko (International Speech Communication Association, 2024)We propose a framework to address several unsolved challenges in second language (L2) automatic speaking assessment (ASA) and feedback. The challenges include: 1. ASA of visual task completion, 2. automated content grading ...