Kokeellisuus fysiikan ja kemian opetuksessa alaluokilla
Authors
Date
2006Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Tyttöjen ja poikien asenteita ja tunteita kokeellisuudesta kemian opetuksessa
Majuri, Jenni (2016)Tässä tutkielmassa tutkittiin tyttöjen ja poikien asenteita kemiaa ja kokeellisuutta kohtaan sekä tunteita liittyen kokeelliseen työskentelyyn sosiaalisen sukupuolen näkökulmasta. Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, ... -
Kokeellisen työskentelyn arviointi lukion kemian opetuksessa
Nurmela, Annu (2018)Tässä Pro gradu -tutkielmassa selvitettiin sitä, miten lukioissa arvioidaan kokeellista työskentelyä. Tutkimuksen näkökulmaksi valittiin opettajien suhtautuminen arviointiin. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena ... -
Keittiökemian soveltaminen kontekstilähtöisessä monialaisessa kemian opetuksessa
Laasala, Riku (2018)Pro gradu -tutkielma toteutettiin kehittämistutkimuksena, jonka tarkoitus oli kehittää kemian opetukseen uutta oppimateriaalia keittiökemian kontekstissa. Tutkielmassa myös kartoitettiin oppilaiden näkemyksiä keittiökemiasta ... -
Oppiennätyksistä opetussuunnitelman perusteisiin : lukion kemian kansallisen opetussuunnitelman kehittyminen Suomessa vuosina 1918-2016
Vaskuri, Juhani (University of Jyväskylä, 2017)Kemiasta tuli itsenäinen oppiaine vuonna 1918. Lukion lukusuunnitelmaan kemia tuli vasta vuodesta 1941. Aina 1980-luvun puoleen väliin saakka opetussuunnitelmat olivat valtakunnanhallinnon antamia. Vuodesta 1985 lähtien ... -
Samanaikaisopetus yläkoulun kokeellisilla kemian tunneilla : oppilaan näkökulma
Karhunen, Sanna (2014)Tutkimuksessa selvitettiin samanaikaisopetuksen vaikutuksia kokeellisen kemian tunneilla oppilaan näkökulmasta. Tutkimuksen tarkoituksena oli erityisesti perehtyä oppilaan näkökulmasta samanaikaisopetuksen hyötyihin ja ...