Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLehtinen, Antti
dc.contributor.advisorPirinen, Pekka
dc.contributor.authorKohvakka, Jyri
dc.date.accessioned2023-09-28T05:59:23Z
dc.date.available2023-09-28T05:59:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/89285
dc.description.abstractLaboratoriokurssien uudistukset ovat tällä hetkellä yksi kuumimmista puheenaiheista fysiikan yliopisto-opetuksen kehittämisessä. Paljon on ollut keskustelua siitä, että mitä laboratoriokurssien tulisi oikeastaan opettaa ja ovatko nykymuotoiset laboratoriokurssit edelleen tehokkaita opiskelijoiden todellisen oppimisen kannalta. Toisaalta kokemuspohjaisia tutkimuksia fysiikan laboratoriokursseista on toteutettu kansainvälisesti todella niukasti, vaikka aihetta pidetäänkin tärkeänä fyysikoiden keskuudessa. Tässä tutkielmassa tutkittiin opiskelijoiden kokemuksia uudistetusta Perusopintojen laboratoriotyöt 1 -kurssista Jyväskylän yliopiston fysiikan laitoksella. Tutkielmassa paneuduttiin opiskelijoiden antamiin itsearviointeihin ja niistä saatujen vastauksien tueksi haastateltiin muutamaa uudella kurssilla ollutta opiskelijaa. Itsearviointeja verrattiin myös vastaaviin itsearviointeihin Perusopintojen laboratoriotyöt 1 -kurssilta ennen uudistusta. Haastattelut täydensivät itsearvioinneista saatuja vastauksia opiskelijoiden kokemuksien pohjalta. Yleisesti opiskelijat kokivat uudistetun Perusopintojen laboratoriotyöt 1 -kurssin olevan hyvä, ja tukevan teoriaan pohjautuvien taitojen oppimista.fi
dc.description.abstractLaboratory course reforms are currently one of the hottest topics in the development of university education in physics. There has been much debate about what laboratory courses should actually teach and whether current laboratory courses are still effective in terms of real learning for students. On the other hand, experience-based studies of laboratory courses in physics have been carried out very sparsely internationally, although the topic is considered important among physicists. This thesis examined students' experiences of the renewed Laboratory Work 1 course in Basic Studies at the Department of Physics at the University of Jyväskylä. The thesis focused on self-assessments given by students, and a few students who had taken a new course were also interviewed to support the answers. Self-assessments were also compared to similar self-assessments from the Laboratory Work 1 course before the reform. The interviews complemented the responses from self-assessments based on the students' experiences. In general, students felt that the revised Basic Studies Laboratory Work 1 course was good, and supported the learning of theory-based skills.en
dc.format.extent45
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherlaboratoriokurssi
dc.subject.otherkurssiuudistus
dc.title"Olen ollut huonommillakin peruslabrakursseilla" : opiskelijoiden kokemukset uudistetusta Perusopintojen laboratoriotyöt 1 -kurssista
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202309285301
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaMatemaattis-luonnontieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Sciencesen
dc.contributor.laitosFysiikan laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Physicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineFysiikkafi
dc.contributor.oppiainePhysicsen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.copyright© The Author(s)
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi4021
dc.subject.ysokokemukset
dc.subject.ysolaboratoriotyöt
dc.subject.ysoopiskelijat
dc.subject.ysokorkeakouluopetus
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright