Ammatillinen opettajankoulutus : pedagogista ajattelua vai muodollista pätevyyttä
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kriittinen ajattelu alakoulussa : miten kriittistä ajattelua voidaan kehittää pedagogisen filosofian kautta
Mikkonen, Aino (2018)Tämän filosofian pro gradu -tutkielman tarkoituksena on selvittää, mitä kriittisen ajattelun käsitteellä tarkoitetaan alakoululaisten opettamisessa, ja kuinka kriittistä ajattelua voidaan kehittää pedagogisen filosofian ... -
Aineenopettajaopiskelijat rakentamassa pedagogista kielitietoa kollaboratiivisesti
Aalto, Eija (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Kielitietoinen opetus on väline kaikkien oppijoiden osallistamiseksi eri tiedonalojen oppimisprosessiin. Kielitietoisen pedagogiikan käytänteitä on tarpeen kehittää niin kentällä kuin opettajankoulutuksessakin. Kieli-ihmiset ... -
Opettajan ja ohjaajan pedagoginen ajattelu osana ammatillista kehittymistä
Ranta-Nilkku, Hanna-Reetta (2015)Tutkimuksessa tarkastellaan opettajan ja ohjaajan pedagogista ajattelua. Pedagogista ajattelua pidetään opettajan ajattelun ja toiminnan tutkimuksen yhtenä keskeisenä käsitteenä. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, ... -
A Dialogical Exploration of Student Teacher Reflections : From Notions of Insideness and Outsideness to Pedagogical Alongsideness
Moate, Josephine (MDPI AG, 2023)This article offers a dialogical exploration of student teachers’ reflections on notions of insideness and outsideness, the focal themes of an Erasmus+ ten-day intensive programme (IP). The arts-based, interdisciplinary ... -
Exploring the material mediation of dialogic space : A qualitative analysis of professional learning in initial teacher education based on reflective sketchbooks
Moate, Josephine; Hulse, Bethan; Jahnke, Holger; Owens, Allan (Elsevier, 2019)This study addresses the crucial relationship between theory and practice as a key feature of professional learning in initial teacher education. The context for the study is an EU-funded intensive programme drawing on ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.