Show simple item record

dc.contributor.advisorKontinen, Tiina
dc.contributor.authorFrimpomaa-Afrane, Adwoa
dc.date.accessioned2023-07-03T07:14:36Z
dc.date.available2023-07-03T07:14:36Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/88177
dc.description.abstractTämän tutkielman tavoitteena on tutkia nuorisokehityksen käsitettä Ghanassa ja keskittyä erityisesti korkeakouluopiskelijoiden näkökulmasta niiden tekijöiden tunnistamiseen, jotka edistävät ja estävät nuorisokehitystä maassa. Aiempien tutkimusten perusteella nuorison kehittämisen käsite määritellään prosessiksi, jonka tarkoituksena on valmistaa nuoria vastaamaan helposti haasteisiin. nuoruuteen ja aikuisuuteen liittyviin haasteisiin ja saavuttamaan samalla täyden potentiaalinsa. Kehitys on kehittynyt pelkkää talouskasvua pidemmälle ja käsittää myös sosiaalisia, ympäristöllisiä ja muita ulottuvuuksia. Ghana Ghanassa on erittäin nuorekas väestö, poliittisille päättäjille ja sidosryhmille on ratkaisevan tärkeää ymmärtää tekijöitä, jotka estävät tai tukevat nuorten kehitystä. Tutkimuksessa käytetään kvalitatiivista lähestymistapaa. puolistrukturoituja haastatteluja, joihin osallistui 10 vastaajaa korkeakoulujen eri osastoilta. Tiedonkeruuprosessissa otettiin huomioon demografiset tiedot, tietoisuus nykyisistä nuorison kehittämisohjelmista toimet, opiskelijoiden käsitykset nuorison kehittämisestä Ghanassa sekä ehdotuksia politiikan parantamiseksi. Haastatteluista tehtiin temaattinen analyysi Atlas.ti-ohjelmalla. Tutkimuksen tulokset paljastavat käsitteen kolme tärkeintä merkitystä: käytettävissä olevat mahdollisuudet, taloudellinen vakaus ja työ- tai työllistymismahdollisuudet. Tutkimuksessa korostetaan institutionaalisia haasteita, jäykkää koulutusta ja tukiriippuvuutta, kulttuuriset esteet ja nuorten vähäinen osallistuminen kehityksen esteiksi. Siinä korostetaan nuorten osallistumista poliittiseen päätöksentekoon ja näyttöön perustuvia toimia näiden esteiden poistamiseksi. Tutkimus edistää nuorisokehitystä koskevaan keskusteluun ja auttaa suunnittelemaan asianmukaisia politiikkoja ja toimia. nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi ja kansallisen kehityksen tukemiseksi.fi
dc.description.abstractThis thesis aims to explore the concept of “Youth development” in the Ghanaian context, with emphasis on identifying the factors that foster and hinder youth development in the country, especially from the perspectives of students in higher education institutions. Based on previous research the concept of youth development is defined as a process geared at preparing young people to readily meet challenges associated with adolescence and adulthood while reaching their full potential. Development has evolved beyond mere economic growth to encompass social, environmental, and other dimensions. With Ghana experiencing a high youthful population, understanding the factors that hinder or support youth development is crucial for policymakers and stakeholders. The study adopts a qualitative approach, employing semi-structured interviews with 10 respondents from various departments in higher education institutions. The data collection process considered the demographics, awareness of existing youth development intervention, perceptions of students on youth development in Ghana, and suggestions for policy improvement. A thematic analysis of the interview was conducted with Atlas.ti. Findings from the study reveal three topmost meanings of the concept: available opportunities, financial stability and job or employment opportunities. The study highlights institutional challenges, rigid education, aid dependence, cultural barriers, and low youth involvement as hindrances to development. It emphasizes youth inclu sion in policymaking and evidence-based interventions to address these barriers. The research contributes to the discourse on youth development and informs the design of appropriate policies and interventions to promote youth well-being and contribute to national development.en
dc.format.extent57
dc.language.isoen
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otheryouth development
dc.subject.otherCivil Society Organization
dc.titleTowards a better Ghana? : understanding barriers and facilitators to youth development from the perspectives of students in higher education
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202307034320
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosYhteiskuntatieteiden ja filosofian laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Social Sciences and Philosophyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineKansainvälinen kehitystyö (maisteriohjelma)fi
dc.contributor.oppiaineMaster's Degree Programme in Development and International Cooperationen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.copyright© The Author(s)
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi211
dc.subject.ysoopiskelijat
dc.subject.ysonuoruus
dc.subject.ysonuorisotyö
dc.subject.ysonuorisopolitiikka
dc.subject.ysokorkeakouluopiskelu
dc.subject.ysonuorisotutkimus
dc.subject.ysostudents
dc.subject.ysoyouth
dc.subject.ysoyouth work
dc.subject.ysoyouth policy
dc.subject.ysostudies in an institution of higher education
dc.subject.ysoyouth research
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright