Neoliberalizing Subjects through Global ELT Programs
Shah, W. A., Pardesi, H. Y., & Memon, T. (2023). Neoliberalizing Subjects through Global ELT Programs. TESOL Quarterly, Early View. https://doi.org/10.1002/tesq.3242
Published in
TESOL QuarterlyDate
2023Copyright
© 2023 the Authors
Publisher
WileyISSN Search the Publication Forum
0039-8322Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183666849
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Textbooks as ‘Neoliberal artifacts’ : a critical study of knowledge-making in ELT industry
Nizamani, Asma; Shah, Waqar Ali (Routledge Taylor & Francis Group, 2022)The present study examined the traces of neoliberal ideology in O-level English language textbooks taught in elitist private schools in Pakistan that follow the UK-based international educational system administrated by ... -
Decolonizing English Language Pedagogy : A Study of Cultural Aspects in English Language Coursebooks and Teachers’ reflections in Pakistan
Ali Shah, Waqar (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2021)Language does not exist in a vacuum; it is deeply rooted in the structures reflecting and carrying dominant ideologies and social values. Likewise, foreign language teaching does not aim at a mere transmission of linguistic ... -
Class teachers and subject teachers’ perceptions of teaching English at primary school
Mustalampi, Oona (2019)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten englannin opettajien käsitykset englannin opettamisesta eroavat toisistaan alakoulun kontekstissa. Kohderyhmänä olivat englannin aineenopettajat ja luokanopettajat, joilla oli ... -
”Englanti jyrää” : kieltenopettajien keinoja ja ehdotuksia kielivalintojen monipuolistamiseksi
Veivo, Outi; Pollari, Pirjo; Toomar, Jaana; Mäntylä, Katja (Helsingin yliopisto, 2021)Suomen kouluissa opiskellaan yhä vähemmän ja yhä harvempia vieraita kieliä. Valinnaisten kielten opiskelun suosio on laskenut, ja kielitaito on vaarassa jäädä pelkän englannin varaan. Erilaisia toimenpiteitä, kuten kielen ... -
Syntactic complexity in Finnish-background EFL learners’ writing at CEFR levels A1–B2
Khushik, Ghulam Abbas; Huhta, Ari (Walter de Gruyter GmbH, 2022)Eurooppalaisen viitekehyksen (EVK) merkitys kielikoulutukselle on lisännyt tutkimusta sen taitotasojen kielellisistä piirteistä; tarkempi tieto näistä piirteistä auttaisi EVK:n soveltamista opetusmateriaalien, kurssien ja ...