Kotoutumiskoulutuksen opetussuunnitelman perusteet kuvaa tavoitettaan osallisuutta epämääräisesti ja kapeasti
Kekki, M., Ronkainen, R., Seppälä, T., & Weide, M. (2023). Kotoutumiskoulutuksen opetussuunnitelman perusteet kuvaa tavoitettaan osallisuutta epämääräisesti ja kapeasti. Aikuiskasvatus, 43(1-2), 90-97. https://doi.org/10.33336/aik.126145
Published in
AikuiskasvatusDate
2023Copyright
© 2023 Miika Kekki, Reetta Ronkainen, Tanja Seppälä, Marjukka Weide
Kotoutumiskoulutuksen uudessa perusteasiakirjassa korostuu osallisuuden käsite. Se jää kuitenkin määrittelemättä: osallisuuteen viitataan sekä kapearajaisesti työmarkkinaosallisuutena että epäsuorasti niin, että käsitteen varsinainen merkitys jää avoimeksi. Tutkimuskirjallisuudessa osallisuus edellyttää laaja-alaista sosiaalis-yhteiskunnallista kuulumista ja yhdenvertaisuutta.
Publisher
KansanvalistusseuraISSN Search the Publication Forum
0358-6197Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183599678
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
TUIKKU – tunnetaitoja ja osallisuutta varhaiskasvatukseen: monimenetelmällisen tutkimuksen tutkimusaineistot
Sevon, Eija; Koivula, Merja; Hanhikoski, Essi; Palojärvi, Anu; Mustola, Marleena; Laakso, Mari; Räikkönen, Eija (University of Jyväskylä, 2024)This research project focuses on the themes of socio-emotional skills and participation in early childhood education and care (ECEC). The study focused on these themes from the perspective of children, parents, and early ... -
Critical Social Inclusion of Adult Migrant Language Learners in Working Life : Experiences From SFI and LINC Programs
Pötzsch, Tobias; Saksela-Bergholm, Sanna (Cogitatio, 2023)How can integration education programs facilitate the more seamless inclusion of migrant newcomers into working life and civil society? Traditionally, integration policy and practice have been framed within a nation‐state ... -
Kunnan viestintä kuntalaisen osallisuutta tukemassa : tulkitseva käsitetutkimus
Laine, Sari (2021)Kuntalaisten osallisuus ja osallistuminen on noussut puheenaiheeksi monissa läntisissä demokratioissa 1990–2000-lukujen taitteessa. Vastauksena kuntalaisten laimeaan vaa-liosallistumiseen erityisesti edustuksellisessa ... -
Osallistava sävellytysmenetelmä musiikinopetukseen : peruskoulun opetussuunnitelman 2014 tavoitteita ja oppimisen ydinmetaforia toteuttamassa
Huttunen, Taina (University of Jyväskylä, 2017)In my case study, I used two composing tasks to examine how the inclusive composing method (OSM) I have developed promotes the achievement of the aims of the new core curriculum for basic education 2014 and realises ... -
”Opetussuunnitelmaan ja sen sisältöihin on vaikea vaikuttaa” : yliopisto-opiskelijoiden tulkintoja opetussuunnitelman omistajuudesta, osallisuudesta ja osallistumattomuudesta
Kallonen, Tanja; Ukkonen-Mikkola, Tuulikki; Eskola, Jari (Tampere University Press, 2022)