Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorSalo, Anne-Elina
dc.date.accessioned2023-06-14T05:32:49Z
dc.date.available2023-06-14T05:32:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationSalo, A.-E. (2023). Nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi tuleminen rakentaa resilienssiä varhaisnuoruudessa. <i>Kasvun tuki</i>, <i>3</i>(1), 24-32. <a href="https://journal.fi/kasvuntuki/article/view/130413" target="_blank">https://journal.fi/kasvuntuki/article/view/130413</a>
dc.identifier.otherCONVID_183495287
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87713
dc.description.abstract• Valtaosa varhaisnuorista voi hyvin, mutta eriarvoistumiskehitys ja haavoittuvuustilanteiden kasautuminen muodostavat kasvavan yhteiskunnallisen haasteen. • Väitöstutkimukseni punaisena lankana kulkee ymmärrys haavoittuvuuden ja resilienssin rakentumisesta vuorovaikutuksessa ja ihmissuhteissa. • Vanhemman luottamus kykyynsä selviytyä vanhemmuuden haasteista ja se, ettei hän koe jäävänsä yksin, heijastuu myönteisesti varhaisnuoren valmiuksiin solmia ja ylläpitää merkityksellisiä ihmissuhteita. • Oppilaan tarpeisiin joustavasti sovitettu tunnetuki vahvistaa sinnikkyyttä ja myönteisyyttä oppimisessa. • Haavoittuvuustilanteiden ennaltaehkäisemiseksi ja lievittämiseksi tarvitaan ymmärrystä ja ratkaisuja, jotka ulottuvat vuorovaikutteisiin systeemeihin kaikilla tasoilla: perhe- ja kouluympäristöistä yhteisöihin ja yhteiskunnalliseen kontekstiin laajemmalti. • Meistä jokaisella on suuri merkitys siinä, että jokainen varhaisnuori voi tulla arjen kohtaamisissa nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherItsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö
dc.relation.ispartofseriesKasvun tuki
dc.relation.urihttps://journal.fi/kasvuntuki/article/view/130413
dc.rightsIn Copyright
dc.titleNähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi tuleminen rakentaa resilienssiä varhaisnuoruudessa
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202306143781
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_0640
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.format.pagerange24-32
dc.relation.issn2737-0836
dc.relation.numberinseries1
dc.relation.volume3
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2023 Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.relation.grantnumber353392
dc.subject.ysovarhaisnuoret
dc.subject.ysoihmissuhteet
dc.subject.ysoresilienssi
dc.subject.ysohyvinvointi
dc.subject.ysososiaaliset suhteet
dc.subject.ysohaavoittuvuus
dc.subject.ysotukeminen
dc.subject.ysososiaalinen vuorovaikutus
dc.subject.ysoosallisuus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p13493
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6936
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p25253
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1947
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p411
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p25011
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p9131
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10590
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5164
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.funderResearch Council of Finlanden
dc.relation.funderSuomen Akatemiafi
jyx.fundingprogramStrategic research programmes, AoFen
jyx.fundingprogramStrategisen tutkimuksen ohjelmat STN, SAfi
jyx.fundinginformationRight to Belong -hanke, Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitos
dc.type.okmB1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright