Show simple item record

dc.contributor.authorSalo, Anne-Elina
dc.date.accessioned2023-06-14T05:32:49Z
dc.date.available2023-06-14T05:32:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationSalo, A.-E. (2023). Nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi tuleminen rakentaa resilienssiä varhaisnuoruudessa. <i>Kasvun tuki</i>, <i>3</i>(1), 24-32. <a href="https://journal.fi/kasvuntuki/article/view/130413" target="_blank">https://journal.fi/kasvuntuki/article/view/130413</a>
dc.identifier.otherCONVID_183495287
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87713
dc.description.abstract• Valtaosa varhaisnuorista voi hyvin, mutta eriarvoistumiskehitys ja haavoittuvuustilanteiden kasautuminen muodostavat kasvavan yhteiskunnallisen haasteen. • Väitöstutkimukseni punaisena lankana kulkee ymmärrys haavoittuvuuden ja resilienssin rakentumisesta vuorovaikutuksessa ja ihmissuhteissa. • Vanhemman luottamus kykyynsä selviytyä vanhemmuuden haasteista ja se, ettei hän koe jäävänsä yksin, heijastuu myönteisesti varhaisnuoren valmiuksiin solmia ja ylläpitää merkityksellisiä ihmissuhteita. • Oppilaan tarpeisiin joustavasti sovitettu tunnetuki vahvistaa sinnikkyyttä ja myönteisyyttä oppimisessa. • Haavoittuvuustilanteiden ennaltaehkäisemiseksi ja lievittämiseksi tarvitaan ymmärrystä ja ratkaisuja, jotka ulottuvat vuorovaikutteisiin systeemeihin kaikilla tasoilla: perhe- ja kouluympäristöistä yhteisöihin ja yhteiskunnalliseen kontekstiin laajemmalti. • Meistä jokaisella on suuri merkitys siinä, että jokainen varhaisnuori voi tulla arjen kohtaamisissa nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherItsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö
dc.relation.ispartofseriesKasvun tuki
dc.relation.urihttps://journal.fi/kasvuntuki/article/view/130413
dc.rightsIn Copyright
dc.titleNähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi tuleminen rakentaa resilienssiä varhaisnuoruudessa
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202306143781
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_0640
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.format.pagerange24-32
dc.relation.issn2737-0836
dc.relation.numberinseries1
dc.relation.volume3
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2023 Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.relation.grantnumber353392
dc.subject.ysovarhaisnuoret
dc.subject.ysoihmissuhteet
dc.subject.ysoresilienssi
dc.subject.ysohyvinvointi
dc.subject.ysososiaaliset suhteet
dc.subject.ysohaavoittuvuus
dc.subject.ysotukeminen
dc.subject.ysososiaalinen vuorovaikutus
dc.subject.ysoosallisuus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p13493
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6936
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p25253
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1947
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p411
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p25011
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p9131
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10590
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5164
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.funderResearch Council of Finlanden
dc.relation.funderSuomen Akatemiafi
jyx.fundingprogramStrategic research programmes, AoFen
jyx.fundingprogramStrategisen tutkimuksen ohjelmat STN, SAfi
jyx.fundinginformationRight to Belong -hanke, Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitos
dc.type.okmB1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright