dc.contributor.author | Pakarinen, Eija | |
dc.contributor.author | Kiuru, Noona | |
dc.contributor.author | Valtonen, Virve | |
dc.date.accessioned | 2023-06-09T10:09:11Z | |
dc.date.available | 2023-06-09T10:09:11Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Pakarinen, E., Kiuru, N., & Valtonen, V. (2023). Lasten ja nuorten oikeudet oppimiseen ja hyvinvointiin vaarantuivat koronapandemian aikana. <i>Kasvun tuki</i>, <i>3</i>(1), 12-16. <a href="https://journal.fi/kasvuntuki/article/view/130412" target="_blank">https://journal.fi/kasvuntuki/article/view/130412</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_183491790 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87621 | |
dc.description.abstract | • Lasten ja nuorten oppimiseen ja hyvinvointiin liittyvät oikeudet vaarantuivat korona-aikana.
• Osa lapsista ja nuorista ei saanut tarvitsemaansa ja toivomaansa tukea.
• Lasten ja nuorten väliset erot hyvinvoinnissa kasvoivat.
• Korona-aika lisäsi lasten ja nuorten yksinäisyyden kokemuksia.
• Tulevissa etäopetustilanteissa tulisi huolehtia siitä, että lasten ja nuorten hyvinvointia ja yhteenkuuluvuuden tunnetta tuetaan vahvemmin. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö | |
dc.relation.ispartofseries | Kasvun tuki | |
dc.relation.uri | https://journal.fi/kasvuntuki/article/view/130412 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.title | Lasten ja nuorten oikeudet oppimiseen ja hyvinvointiin vaarantuivat koronapandemian aikana | |
dc.type | article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202306093690 | |
dc.contributor.laitos | Psykologian laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Psychology | en |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatustiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö | fi |
dc.contributor.oppiaine | Psykologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Education | en |
dc.contributor.oppiaine | School of Wellbeing | en |
dc.contributor.oppiaine | Psychology | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalItem | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_0640 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 12-16 | |
dc.relation.issn | 2737-0836 | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 3 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2023 Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.relation.grantnumber | 345196 | |
dc.subject.yso | lasten oikeudet | |
dc.subject.yso | tukimuodot | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | hyvinvointi | |
dc.subject.yso | perusopetus | |
dc.subject.yso | COVID-19 | |
dc.subject.yso | sosiaaliset suhteet | |
dc.subject.yso | poikkeusolot | |
dc.subject.yso | koulunkäynti | |
dc.subject.yso | harrastukset | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p28643 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1758 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2945 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1947 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p19327 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38829 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p411 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p734 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10624 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2901 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.relation.funder | Research Council of Finland | en |
dc.relation.funder | Suomen Akatemia | fi |
jyx.fundingprogram | Strategic research programmes, AoF | en |
jyx.fundingprogram | Strategisen tutkimuksen ohjelmat STN, SA | fi |
jyx.fundinginformation | Eija Pakarinen, Noona Kiuru ja Virve Valtonen: tutkijoita Suomen Akatemian yhteydessä toimivan strategisen tutkimuksen neuvoston (STN) rahoittamassa EduRESCUE-hankkeessa. | |
dc.type.okm | B1 | |