Paradoxes and tensions in employees' technology-mediated information sharing
Paradoksit ja jännitteet työntekijöiden teknologiavälitteisessä tiedon jakamisessa
van Zoonen, Ward; Sivunen, Anu. Paradoxes and tensions in employees' technology-mediated information sharing. V. 31.8.2022. University of Jyväskylä. 10.17011/jyx/dataset/87524
Muut tutkimuksen toteuttamiseen osallistuneet
Huusko, Anniina; Leppäkumpu, Jonna; Rice, Ronald E.; Gibbs, Jennifer L.; Treem, Jeffrey W.Päivämäärä
2023Pääsyrajoitukset
Restricted use due to personal information protection. You can still contact author to ask for a copy of the material.
Tekijänoikeudet
Sivunen, Anu
PARIS project investigated employees' information sharing on enterprise social media as well as through other organizational communication technologies. Specifically, the project focused on paradoxes and affordances related to information sharing. Data collection involved a longitudinal, 3-wave survey from two global organizations as well as 55 in-depth interviews. The surveys and interviews dealt with organizational communication technology use and their affordances, benefits and drawbacks related to organizational communication technology use, connectivity and well-being issues, as well as employees' work-life boundary management in global work. The project was conducted in 2018–2022 in close collaboration with international collaborators and funded by Academy of Finland. PARIS-projektissa tutkittiin työntekijöiden tiedon jakamista työyhteisön sosiaalisessa mediassa sekä muiden viestintäteknologioiden kautta. Erityisenä tarkastelun kohteena olivat tiedon jakamiseen liittyvät paradoksit ja affordanssit. Aineistoa kerättiin kahdesta globaalista organisaatiosta pitkittäiskyselyin kolmessa eri vaiheessa sekä haastattelemalla 55 työntekijää. Tutkimus toteutettiin vuosien 2018–2022 aikana tiiviissä yhteistyössä kansainvälisten tutkimuskumppaneiden kanssa Suomen Akatemian rahoituksella.
Julkaisija
University of JyväskyläAsiasanat
Aineistoon liittyvä(t) julkaisu(t)
- van Zoonen, W., Sivunen, A., & Rice, R. E. (2022). Benefits and drawbacks of communication visibility : from vicarious learning and supplemental work to knowledge reuse and overload. Journal of Knowledge Management, 26(11), 214-233. https://doi.org/10.1108/JKM-12-2021-0924 https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82015
- van Zoonen, W., & Sivunen, A. (2023). Knowledge Brokering in an Era of Communication Visibility. International Journal of Business Communication, 60(1), 313-330. https://doi.org/10.1177/2329488420937348 https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71077
- Treem, J. W., van Zoonen, W., & Sivunen, A. (2022). Examining communication visibility and social technology platform use in organizations. New Media and Society, OnlineFirst. https://doi.org/10.1177/14614448221089278
- Van Zoonen, W., Treem, J. W., & Sivunen, A. (2022). An analysis of fear factors predicting enterprise social media use in an era of communication visibility. Internet research, 32(7), 354-375. https://doi.org/10.1108/INTR-05-2021-0341 https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82508
- van Zoonen, W., Sivunen, A., Rice, R. E., & Treem, J. W. (2021). Organizational Information and Communication Technologies and Their Influence on Communication Visibility and Perceived Proximity. International Journal of Business Communication, OnlineFirst. https://doi.org/10.1177/23294884211050068 https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78296
- van Zoonen, W., Sivunen, A. E., & Treem, J. W. (2023). Examining the longitudinal relationship between visibility and persistence on stress and technology-assisted supplemental work. Human Communication Research, 49(1), 13-23. https://doi.org/10.1093/hcr/hqac023 https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83315
- van Zoonen, W., Treem, J. W., & Sivunen, A. E. (2023). Staying connected and feeling less exhausted : The autonomy benefits of after‐hour connectivity. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 96(2), 242-263. https://doi.org/10.1111/joop.12422 https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84778
Aineisto tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/ResearchDataset/183403497
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Tutkimusdata [277]
Rahoittaja(t)
Academy of Finland; Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Akatemiahanke, SA; Academy Project, AoFLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Employees’ perceptions of relational communication in full-time remote work in the public sector
Jämsen, Rasa; Sivunen, Anu; Blomqvist, Kirsimarja (Elsevier Ltd., 2022)The global COVID-19 pandemic has led to numerous changes in society. This paper aims to understand how the abrupt transfer to remote work is reflected in employees' perceptions of relational communication at their work. ... -
Communicative Tensions in Remote Work During the COVID-19 Pandemic
Suortti, Camilla; Sivunen, Anu (SAGE Publications, 2024)Environmental changes can render latent organizational tensions salient, and tensions can be viewed as a lens through which to study the social interactions of organizational actors. This study aims to uncover what kinds ... -
Conflicts in workplace in technology-mediated communication
Salonen, Margareta (2017)Konfliktit työyhteisön teknologiavälitteisessä vuorovaikutuksessa. Tämän tutkielman tavoitteena oli kuvata työntekijöiden havaintoja konflikteista, jotka ilmenivät työpaikkojen teknologiavälitteisessä vuorovaikutuksessa. ... -
Mediated communication as an entryway into interculturality
Siitonen, Marko; Olbertz-Siitonen, Margarethe (Routledge, 2023)In this chapter, the authors discuss how utilising mediated communication may open new possibilities into exploring and understanding intercultural communication in education. Set in the context of Finnish higher education, ... -
The Role of Social Media in the Creation of Young People’s Consumer Identities
Wilska, Terhi-Anna; Holkkola, Matilda; Tuominen, Jesse (SAGE Publications, 2023)This article explores how young people construct and express their consumer identities via their consumption styles on social media. The importance of commercial content on social media, such as the postings of social media ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.