Virtuaali-idolit sekä niiden yhteisöt ja mahdollisuudet nykykulttuurissa
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Virtuaaliset idolit viihteen muotona ovat alkaneet esiintyä useammin julkisuudessa. Nämä kokoelmat erinäisiä ohjelmistoja ja ihmisten yhteistyötä toimivat virtuaalisissa ympäristöissä ihmisten kaltaisesti julkimoina, erillään reaaliympäristöstä. Näillä virtuaalisen ympäristön idoleilla voi olla moniakin mahdollisuuksia vaikuttaa siihen, miten virtuaaliset ympäristöt nähdään ja kuinka globaalisti tämä ilmiö voi laajentua muun muassa CGM-alustojen (Consumer Generated Media) avulla. Tarkastellaan mitä mahdollisuuksia ja mitä haittoja virtuaalisilla idoleilla voi olla. Virtual idols as a form of entertainment has started to surface more in public. These collections of several programs and collaboration between people in different lines of work appear as celebrities in virtual setting without connection to real world. These idols of virtual setting could have several possibilities to affect how these settings are seen in near future, how global this phenomenon would end up as with the help of Consumer Generated Media platforms. The possibilities and possible problems of virtual idols are explored in this paper.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Political themes in political memes : understanding the intent and prevalence of political online memes
Nuckols, Julia (2019)Internet-meemeistä on tullut oleellinen osa poliittisista keskustelua virtuaalisissa ympäristöissä, oli sitten tavoitteeena jakaa poliittisia näkemyksiä tai vaikuttaa muihin käyttäjiin, meemien hyöty näkyy niiden kyvyssä ... -
Yhdestä monta : monen profiilin käyttö verkkoyhteisöissä
Räty, Venla (2020)Monen profiilin käyttö tarkoittaa samaa kuin monen käyttäjätilin rekisteröiminen samaan verkkoyhteisöön. Ilmiölle ei ole kehittynyt selkeää termiä vuosien saatossa. Käytännössä profiili ilmenee yhteisössä mm. keskustelutyylin, ... -
Yhteisöllisyyttä virtuaalisesti : erilaiset yhteisöt verkossa
Virkkala, Markus (2006) -
Verkkoyhteisöt ja verkkoyhteisöjen liiketoimintamahdollisuudet
Valonen, Vesa (2008) -
Social interaction in online multiplayer communities
Siitonen, Marko (University of Jyväskylä, 2007)Verkkopelit synnyttävät pysyviä vuorovaikutussuhteita Monen pelaajan verkkopelit tyypillisesti joko rohkaisevat pelaajien välistä vuorovaikutusta tai suorastaan vaativat sitä. Pelissä etenemisen vaatimuksena saattaa olla ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.