Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMarttiin, Pentti
dc.contributor.authorHämäläinen, Aleksandra
dc.date.accessioned2023-05-22T10:58:51Z
dc.date.available2023-05-22T10:58:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87076
dc.description.abstractKaikkikanavaisuudella viitataan saumattomaan ja integroituun kokemukseen eri kanavien välillä. Asiakkaan näkökulmasta tämä tarkoittaa sitä, että asiakas voi saavuttaa saman ostokokemuksen kanavasta riippumatta. Liiketoimintatiedon hallinalla (engl. businesss intelligence) viitataan työkaluihin ja teknologioihin, joiden avulla voidaan parantaa tiedon hallintaa, päätöksentekoa ja liiketoimintaa sekä lisätä yrityksen arvoa. Tutkielma on suoritettu kuvailevana kirjallisuuskatsauksena ja sen tarkoituksena on löytää keinoja, miten liiketoiminta-tietoteknologioita ja -järjestelmiä voidaan hyödyntää kaikkikanavaisuudessa ja etenkin kaikkikanavaisessa vähittäiskaupassa, sillä molemmat käsitteet liittyvät vahvasti tiedon hallintaan ja sen käyttämiseen. Tutkielmassa löydettiin useita eri tapoja liiketoimintatiedon hyödyntämiseen kaikkikanavaisen vähittäiskaupan tukena niin asiakkaan kuin organisaation näkökulmasta. Tutkimuksessa osoitettiin, että liiketoimintatietoa ja sen hallintaa voidaan hyödyntää esimerkiksi kanta-asiakasjärjestelmissä, kuluttajakokemuksen edistämisessä sekä markkinointikampanjoissa.fi
dc.description.abstractOmnichannel refers to a seamless and integrated experience across different channels. From the customer’s perspective, this means that the customer can achieve the same shopping experience regardless of the channel. Business intelligence refers to the tools and technologies that can be used to achieve better information management, decision making, business performance and company value. This thesis has been conducted as a descriptive literature review and it aims to identify ways how business intelligence technologies and systems can be used in omnichannel and especially in omnichannel retailing, as both concepts are strongly related in managing and using information. The thesis identified several different ways of using business intelligence to support omnichannel retailing, both from customer’s and organizations’ perspective. The study showed that business intelligence can be used in different areas such as customer loyalty systems, promoting the consumer experience and in marketing campaigns.en
dc.format.extent34
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherliiketoimintatiedon hallinta
dc.subject.otherkaikkikanavaisuus
dc.subject.otheromnikanavaisuus
dc.subject.otheromnichannel
dc.titleLiiketoimintatiedon hallinnan hyödyntäminen kaikkikanavaisessa vähittäiskaupassa
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202305223150
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysobusiness intelligence
dc.subject.ysovähittäiskauppa
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright