Liiketoimintatiedon hallinnan hyödyntäminen kaikkikanavaisessa vähittäiskaupassa

Abstract
Kaikkikanavaisuudella viitataan saumattomaan ja integroituun kokemukseen eri kanavien välillä. Asiakkaan näkökulmasta tämä tarkoittaa sitä, että asiakas voi saavuttaa saman ostokokemuksen kanavasta riippumatta. Liiketoimintatiedon hallinalla (engl. businesss intelligence) viitataan työkaluihin ja teknologioihin, joiden avulla voidaan parantaa tiedon hallintaa, päätöksentekoa ja liiketoimintaa sekä lisätä yrityksen arvoa. Tutkielma on suoritettu kuvailevana kirjallisuuskatsauksena ja sen tarkoituksena on löytää keinoja, miten liiketoiminta-tietoteknologioita ja -järjestelmiä voidaan hyödyntää kaikkikanavaisuudessa ja etenkin kaikkikanavaisessa vähittäiskaupassa, sillä molemmat käsitteet liittyvät vahvasti tiedon hallintaan ja sen käyttämiseen. Tutkielmassa löydettiin useita eri tapoja liiketoimintatiedon hyödyntämiseen kaikkikanavaisen vähittäiskaupan tukena niin asiakkaan kuin organisaation näkökulmasta. Tutkimuksessa osoitettiin, että liiketoimintatietoa ja sen hallintaa voidaan hyödyntää esimerkiksi kanta-asiakasjärjestelmissä, kuluttajakokemuksen edistämisessä sekä markkinointikampanjoissa.
Main Author
Format
Theses Bachelor thesis
Published
2023
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202305223150Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
License
In CopyrightOpen Access

Share