Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorNikula, Tarja
dc.contributor.editorKoskela, Merja
dc.contributor.editorPilke, Nina
dc.date.accessioned2023-04-19T11:16:11Z
dc.date.available2023-04-19T11:16:11Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.citationNikula, T. (2003). Englanti oppimisen kohteena ja välineenä : katsaus luokkahuoneinteraktioon. In M. Koskela, & N. Pilke (Eds.), <i>Kieli ja asiantuntijuus</i> (pp. 135-157). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 61. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/59895" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/59895</a>
dc.identifier.otherCONVID_13873231
dc.identifier.otherTUTKAID_10003
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86445
dc.description.abstractThis paper approaches classroom interaction from a pragmatic perspective. More specifically, it concentrates on two different types of classrooms where English is either the object or the medium of study. Rather than assessing students’ linguistic skills, the purpose is to analyse how English is put to use in these two settings, for what kinds of social and interactional purposes. The fi ndings show how the different institutional role of English is refl ected at the level of interaction. In brief, in EFL classes English is constructed as the focus of attention through abundant use of Finnish and the materials dependent use of English which renders English pragmatically rather detached from the speakers. In the content-based classrooms, English serves a broader array of pragmatic functions and more often reflcts speakers’ views and perceptions, which makes interaction more interpersonally involved.en
dc.format.extent381
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofKieli ja asiantuntijuus
dc.relation.ispartofseriesSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinlavk/article/view/59895
dc.rightsIn Copyright
dc.titleEnglanti oppimisen kohteena ja välineenä : katsaus luokkahuoneinteraktioon
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202304192564
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskusfi
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn951-9388-49-4
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange135-157
dc.relation.issn0781-0318
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittaja & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2003
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoluokkatyöskentely
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysokielenkäyttö
dc.subject.ysokielellinen vuorovaikutus
dc.subject.ysopragmatiikka
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p568
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10591
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2573
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11302
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7831
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7830
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright