Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorLilja, Niina
dc.contributor.editorMutta, Maarit
dc.contributor.editorLintunen, Pekka
dc.contributor.editorIvaska, Ilmari
dc.contributor.editorPeltonen, Pauliina
dc.date.accessioned2023-04-19T04:59:25Z
dc.date.available2023-04-19T04:59:25Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationLilja, N. (2014). Matematiikkaa vai suomea? : S2-oppijoiden oma-aloitteiset kysymykset peruskoulun matematiikan oppitunneilla. In M. Mutta, P. Lintunen, I. Ivaska, & P. Peltonen (Eds.), <i>Tulevaisuuden kielenkäyttäjä = Language users of tomorrow</i> (pp. 25-48). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 72. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/60050" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/60050</a>
dc.identifier.otherCONVID_24504347
dc.identifier.otherTUTKAID_64974
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86406
dc.description.abstractIn recent years, learner-initiated actions have started to attract more and more attention in research on classroom interaction. It has been recognized that by taking the initiative and by actively contributing to the interaction learners take responsibility of their own learning processes. This article focuses on studentinitiated question sequences in a classroom of young adult immigrants studying mathematics in their second language (Finnish). The data consist of 12 videotaped lessons, and the main method of analysis is conversation analysis. The results show that while students are active in asking questions they rarely ask questions that explicitly deal with language. The analysis illustrates the challenges the students face in learning mathematical content through their second language and demonstrates how language and subject content are intertwined.en
dc.format.extent195
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofTulevaisuuden kielenkäyttäjä = Language users of tomorrow
dc.relation.ispartofseriesSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinlavk/article/view/60050
dc.rightsIn Copyright
dc.titleMatematiikkaa vai suomea? : S2-oppijoiden oma-aloitteiset kysymykset peruskoulun matematiikan oppitunneilla
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202304192530
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-60-1
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange25-48
dc.relation.issn0781-0318
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittaja & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2014.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokeskustelunanalyysi
dc.subject.ysooppitunnit
dc.subject.ysoluokkatyöskentely
dc.subject.ysomatematiikka
dc.subject.ysomaahanmuuttajat
dc.subject.ysoopetustilanne
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysokysymykset
dc.subject.ysosuomi toisena kielenä
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7828
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p567
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p568
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3160
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6165
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p569
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10591
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7272
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24613
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright