Many languages, many modalities : Finnish Sign Language signers as learners of English
Kelly, R., Dufva, H., & Tapio, E. (2015). Many languages, many modalities : Finnish Sign Language signers as learners of English. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia (pp. 113-125). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. https://journal.fi/afinlavk/article/view/49371
Julkaistu sarjassa
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisujaPäivämäärä
2015Oppiaine
Suomalainen viittomakieliSoveltava kielitiedeKieletFinnish Sign LanguageApplied LinguisticsLanguagesTekijänoikeudet
© the Authors & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2015
For a multilingual person, language learning is a process which requires and makes use of many varied characteristics that have developed in multilingual environments. This study deals with the learner beliefs of Finnish Sign Language (FinSL) signers who study at the university. The data for this study consist of student interviews and essays collected in connection with an English course at the Language Centre. In this article, we focus on discussing how the linguistic background and learner beliefs of FinSL signers form a basis for exploring features that affect their learning of English. Based on the socio-cultural framework, the learner beliefs these students have formed have been examined in order to better understand what kinds of elements are included in their linguistic identity. Their diverse linguistic backgrounds as minority language users in Finland and their active involvement in transnational communities have an effect on how they approach learning English.
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistysEmojulkaisun ISBN
978-951-9388-61-8Kuuluu julkaisuun
Kielen oppimisen virtauksiaISSN Hae Julkaisufoorumista
0781-0318Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinlavk/article/view/49371Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25265242
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Syntactic complexity in Finnish-background EFL learners’ writing at CEFR levels A1–B2
Khushik, Ghulam Abbas; Huhta, Ari (Walter de Gruyter GmbH, 2022)Eurooppalaisen viitekehyksen (EVK) merkitys kielikoulutukselle on lisännyt tutkimusta sen taitotasojen kielellisistä piirteistä; tarkempi tieto näistä piirteistä auttaisi EVK:n soveltamista opetusmateriaalien, kurssien ja ... -
Seeing English through signing eyes : Finnish sign language user's views on learning English
Kelly, Riitta (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2009)This article discusses learner beliefs of Finnish Sign Language users as learners of English. For Finnish Sign Language users, the language learning situation is a complex one: Finnish Sign Language is a visual language ... -
Friend or foe? : attitudes to and beliefs about English in Finland expressed by Finnish as a second language learners
Malessa, Eva (2011)Tutkin pro gradu -työssäni S2-oppijoiden käsityksiä englannin kielen käytöstä ja asemasta Suomessa. Aiemmat tutkimukset englannin kielen käytöstä ja asemasta Suomessa ovat keskittyneet suomalaisten äidinkielenpuhujien ... -
Finnish 2nd graders' beliefs about the English language and learning English
Smedberg, Johanna (2023)Suomen hallitus linjasi vuonna 2018, että ensimmäisen vieraan kielen tai toisen kotimaisen kielen opiskelu aloitetaan kaikissa Suomen peruskouluissa jo ensimmäisellä luokalla vuoden 2020 alusta lähtien. Ennen vuotta 2020 ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.