Yhteiset lapset yli rajojen – astu kauemmaksi, näet myös lähelle
Kiiskilä, E., Pyykkö, K. (2023). Yhteiset lapset yli rajojen – astu kauemmaksi, näet myös lähelle. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.14(2). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2023/yhteiset-lapset-yli-rajojen-astu-kauemmaksi-naet-myos-lahelle
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat
Suomen Lähi-idän instituutti (FIME, Finnish Institute in the Middle East) ja MIGDIA-tutkimushanke (Maahanmuutto, ylirajaiset koulutuspolut ja diasporinen monikielisyys) järjestivät erityisesti Suomeen vasta saapuneiden oppilaiden ja opiskelijoiden kanssa työskenteleville suunnatun täydennyskoulutuskokonaisuuden “Ylirajaiset koulutuspolut: näkökulmia Libanonista” syksyllä 2022 Beirutissa (15.–23.10.2022). Opettajien täydennyskoulutuskurssien järjestäminen on ollut FIME:n toimintaa jo pitkään, vaikka maahanmuuttotaustaisten oppilaiden kanssa työskentelevät opettajat olivatkin kohderyhmänä instituutille uusi. Maahanmuuttoon ja koulutukseen liittyvät kysymykset ovat sen sijaan Koneen Säätiön rahoittaman MIGDIA-tutkimushankkeen keskiössä.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2023/yhteiset-lapset-yli-rajojen-astu-kauemmaksi-naet-myos-lahelleMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Statistical analyses of project Broken Finnish (Rikkinäistä suomea)
Ahola, Sari; Halonen, Mia; Neittaanmäki, Reeta; Hirvelä, Tuija (2023)Rikkinäistä suomea -Akatemia-hankeaineiston R-, facets-, MFRM-analyyseja. Esimerkiksi vuorovaikutuksia seuraavien muuttujien/tekijöiden välillä: arviointikriteerit (yleistaitotasoarvio; yleiskriteeri, sujuvuus, koherenssi, ... -
Longitudinal data of the National Certificate for Language Proficiency (NCLP) 2009-2019
Ohranen, Sari; Huhta, Ari; Neittaanmäki, Reeta; Hirvelä, Tuija; Ahola, Sari; Ullakonoja, Riikka; Halonen, Mia (2023)Longitudinal data of the National Certificate for Language Proficiency (NCLP) 2009-2019 consist of 1) the assessment data; 2) background information of the raters of the NCLP (N = 122), and 3) background information of the ... -
'Broken Finnish': Accent perceptions in societal gatekeeping (SA 315581/JY 21000042461) project research dataset
Halonen, Mia; Ohranen, Sari; Huhta, Ari; Ullakonoja, Riikka; Neittaanmäki, Reeta; Hirvelä, Tuija; Ahola, Sari (2023)Rikkinäistä suomea -hankkeen aineisto on rakennettu Yleisten kielitutkintojen suomen kielen tutkinnon pitkittäisaineiston (Yki) 2009-2019 pohjalle 2015, kerätty vuonna 2016 ja tutkittu 2018-2021/2024) Projektin aineisto ... -
New data, benchmark and baseline for L2 speaking assessment for low-resoure languages
Kurimo, Mikko; Getman, Yaroslav; Voskoboinik, Ekaterina; Al-Ghezi, Ragheb; Kallio, Heini; Kuronen, Mikko; von Zansen, Anna; Hilden, Raili; Kronholm, Sirkku; Huhta, Ari; Linden, Krister (International Speech Communication Association, 2023)The development of large multilingual speech models provides the possibility to construct high-quality speech technology even for low-resource languages. In this paper, we present the speech data of L2 learners of Finnish ... -
Aikuisten perusopetuksen opetussuunnitelma opetuksen suunnittelun välineenä ja kohderyhmänsä määrittäjänä
Turkkila, Anu (2020)Suomessa asuu maahan muuttaneita aikuisia, jotka eivät ole suorittaneet kotimaassaan perusopintoja. Heidät voidaan ohjata kielitaitopainotteisen kotoutumiskoulutuksen sijaan aikuisten perusopetukseen hankkimaan kielitaidon ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.