Unelmia hyvästä vuorovaikutuksesta ja resurssipulan pelkoa
Suomela, L., Ruohotie-Lyhty, M., & Rosvall, C. (2023). Unelmia hyvästä vuorovaikutuksesta ja resurssipulan pelkoa. Tempus, 58(1), 8-10. https://issuu.com/sukol/docs/tempus123
Published in
TempusDate
2023Copyright
© 2021 Suomen kieltenopettajien liitto ry
Kolmen yliopiston yhteisessä tutkimushankkeessa selvitetään ruotsinopettajaksi ja kielikylpyopettajaksi opiskelevien ajatuksia tulevaisuudesta kielen ammattilaisena.
Publisher
Suomen kieltenopettajien liitto ryISSN Search the Publication Forum
0355-8053Keywords
Original source
https://issuu.com/sukol/docs/tempus123Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/176415097
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Svenska KulturfondenFunding program(s)
FoundationAdditional information about funding
PoPUpp-hankkeessa ovat mukana ruotsin aineenopettajien koulutusohjelmat Jyväskylän ja Itä-Suomen yliopistoista sekä luokanopettajaksi ja ruotsinopettajaksi valmistavat kielikylpyopettajakoulutus Åbo Akademista ja Kielitietoisuutta ja monikielisyyttä tukeva opettajankoulutus (KIMO) Jyväskylän yliopistosta.License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Language teacher identities as socio-politically situated construction : Finnish and Brazilian student teachers’ visualisations of their professional futures
Ruohotie-Lyhty, Maria; Camargo Aragão, Rodrigo; Pitkänen-Huhta, Anne (Elsevier, 2021)The process of envisioning the future is central to teachers’ identity construction, but different environments create distinct sociocultural conditions for the process. This qualitative study drawing on visual-textual ... -
Metaforia, piirroksia ja akronyymeja : työkaluja kieltenopettajan käyttöteorian rakentamiseen ja vahvistamiseen ohjatussa harjoittelussa
Määttä, Olli; Wallinheimo, Kirsi; Salo, Olli-Pekka (Jyväskylän yliopisto; eNorssi - Opettajankouluttajien yhteistyöverkosto, 2020) -
Teacher Identity and Investment : First Year Language Teacher Students Investing in Their Future Profession
Pitkänen-Huhta, Anne; Ruohotie-Lyhty, Maria; Jääskelä, Päivikki (Springer International Publishing, 2022)Professional identity is central in understanding the socially embedded and personally experienced character of teachers’ professional development. Particularly in the early stages of identity construction, we need to focus ... -
Identity Tensions in Teacher Education
Ruohotie-Lyhty, Maria; Jääskelä, Päivikki; Pitkänen-Huhta, Anne (Routledge, 2024)Teacher research has adopted a holistic, identity-centered understanding of teacher development, which is also visible in teacher education programs. However, we still have little understanding of the ways individual ... -
Identity and Agency Development in a CLIL-based Teacher Education Program
Moate, Josephine; Ruohotie-Lyhty, Maria (Florida State University, 2020)A consensus exists in applied linguistics that agency and identity are key concepts in understanding teacher development. Although a large body of research has focused on studying language teacher and learner identity and ...