Unelmia hyvästä vuorovaikutuksesta ja resurssipulan pelkoa
Suomela, L., Ruohotie-Lyhty, M., & Rosvall, C. (2023). Unelmia hyvästä vuorovaikutuksesta ja resurssipulan pelkoa. Tempus, 58(1), 8-10. https://issuu.com/sukol/docs/tempus123
Julkaistu sarjassa
TempusPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© 2021 Suomen kieltenopettajien liitto ry
Kolmen yliopiston yhteisessä tutkimushankkeessa selvitetään ruotsinopettajaksi ja kielikylpyopettajaksi opiskelevien ajatuksia tulevaisuudesta kielen ammattilaisena.
Julkaisija
Suomen kieltenopettajien liitto ryISSN Hae Julkaisufoorumista
0355-8053Asiasanat
Alkuperäislähde
https://issuu.com/sukol/docs/tempus123Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/176415097
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Rahoitusohjelmat(t)
SäätiöLisätietoja rahoituksesta
PoPUpp-hankkeessa ovat mukana ruotsin aineenopettajien koulutusohjelmat Jyväskylän ja Itä-Suomen yliopistoista sekä luokanopettajaksi ja ruotsinopettajaksi valmistavat kielikylpyopettajakoulutus Åbo Akademista ja Kielitietoisuutta ja monikielisyyttä tukeva opettajankoulutus (KIMO) Jyväskylän yliopistosta.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Language teacher identities as socio-politically situated construction : Finnish and Brazilian student teachers’ visualisations of their professional futures
Ruohotie-Lyhty, Maria; Camargo Aragão, Rodrigo; Pitkänen-Huhta, Anne (Elsevier, 2021)The process of envisioning the future is central to teachers’ identity construction, but different environments create distinct sociocultural conditions for the process. This qualitative study drawing on visual-textual ... -
Metaforia, piirroksia ja akronyymeja : työkaluja kieltenopettajan käyttöteorian rakentamiseen ja vahvistamiseen ohjatussa harjoittelussa
Määttä, Olli; Wallinheimo, Kirsi; Salo, Olli-Pekka (Jyväskylän yliopisto; eNorssi - Opettajankouluttajien yhteistyöverkosto, 2020) -
Teacher Identity and Investment : First Year Language Teacher Students Investing in Their Future Profession
Pitkänen-Huhta, Anne; Ruohotie-Lyhty, Maria; Jääskelä, Päivikki (Springer International Publishing, 2022)Professional identity is central in understanding the socially embedded and personally experienced character of teachers’ professional development. Particularly in the early stages of identity construction, we need to focus ... -
Identity and Agency Development in a CLIL-based Teacher Education Program
Moate, Josephine; Ruohotie-Lyhty, Maria (Florida State University, 2020)A consensus exists in applied linguistics that agency and identity are key concepts in understanding teacher development. Although a large body of research has focused on studying language teacher and learner identity and ... -
Status versus nature of work : pre-service language teachers envisioning their future profession
Ruohotie-Lyhty, Maria; Pitkänen-Huhta, Anne (Routledge, Taylor & Francis, 2022)Considering the central role of identity in understanding teacher development, this paper addresses the ways in which pre-service language teachers envision their identities as future professionals. The paper is based on ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.