Lompakolla äänestäminen ei riitä – myös tuotteiden ja palvelujen tarjoajien on tartuttava luontokadon pysäyttämiseen
Uusitalo, O. (2023, 14.2.2023). Lompakolla äänestäminen ei riitä – myös tuotteiden ja palvelujen tarjoajien on tartuttava luontokadon pysäyttämiseen. MustRead. https://www.mustread.fi/artikkelit/lompakolla-aanestaminen-ei-riita-myos-tuotteiden-ja-palvelujen-tarjoajien-on-tartuttava-luontokadon-pysayttamiseen/
Julkaistu sarjassa
MustReadTekijät
Päivämäärä
2023Oppiaine
Sustainable BusinessMarkkinointiResurssiviisausyhteisöKestävä liiketoiminta ja talous (painoala)Sustainable BusinessMarketingSchool of Resource WisdomSustainable Business and Economy (focus area)Tekijänoikeudet
© 2023 Kirjoittajat
Kuluttajilla on valmiuksia ja halua toimia luonnon kanssa sopusointuisella tavalla, mutta myös yhteiskunnan sekä kulttuuriarvojen, normien ja ihanteiden tulee tukea nykyistä kestävämpiä kulutustapoja, professori Outi Uusitalo Jyväskylän yliopistosta kirjoittaa.
Julkaisija
Toinen Aatos OyAsiasanat
Alkuperäislähde
https://www.mustread.fi/artikkelit/lompakolla-aanestaminen-ei-riita-myos-tuotteiden-ja-palvelujen-tarjoajien-on-tartuttava-luontokadon-pysayttamiseen/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/177061567
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Living standards and changing expectations : investigating domestic necessity and environmental sustainability in an affluent society
Aro, Riikka (University of Jyväskylä, 2017)This study explores how the problematic relations of rising living standards and environmental sustainability may be better understood by investigating domestic necessity and daily going-on. These key subjects are looked ... -
Eettinen kuluttaminen kulutuskulttuurissa
Pecoraro, Maria (University of Jyväskylä, 2016)The aim of this dissertation is to contribute to our knowledge and understanding of the various meanings of ethical consumption constructed in consumer culture, especially from consumers’ viewpoint. This doctoral thesis ... -
Leading the sustainability change? : Gen Z business students navigating amid global disruptions
Grénman, Miia; Räikkönen, Juulia; Uusitalo, Outi; Aapio, Fanny (Routledge, 2024)The ecological crisis and COVID-19 pandemic are global disruptions that have critically changed our everyday lives, practices, consumption habits, and tourism behaviour. These global crises call for positive change towards ... -
Planetaariset rajat : kirjallisuuskatsaus kulutuksen ja biodiversiteetin välisistä yhteyksistä
Pecoraro, Maria; Grénman, Miia; Lappalainen, Roni; Räikkönen, Juulia; Sääksjärvi, Ilari; Uusitalo, Outi (Kulutustutkimuksen seura, 2023)Ekologinen kestävyyskriisi uhkaa ihmiskunnan ja maapallon tulevaisuutta. Biodiversiteetti ja luontokato ovat nousseet ilmastokysymysten rinnalle yhteiskunnallisessa ja tieteellisessä keskustelussa. Luontokadon perimmäiset ... -
Changes in the consumption habits and their sustainability during and after the COVID-19 pandemic
Kaijalainen, Hanna (2021)Vuonna 2020 alkanut maailmanlaajuinen koronaviruspandemia on merkittävästi vaikuttanut ihmisten jokapäiväiseen elämään sen alkamisesta lähtien. Tämän globaalin terveyskriisin myötä ihmiset ovat muuttaneet kulutustottumuksiaan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.