Lompakolla äänestäminen ei riitä – myös tuotteiden ja palvelujen tarjoajien on tartuttava luontokadon pysäyttämiseen
Uusitalo, O. (2023, 14.2.2023). Lompakolla äänestäminen ei riitä – myös tuotteiden ja palvelujen tarjoajien on tartuttava luontokadon pysäyttämiseen. MustRead. https://www.mustread.fi/artikkelit/lompakolla-aanestaminen-ei-riita-myos-tuotteiden-ja-palvelujen-tarjoajien-on-tartuttava-luontokadon-pysayttamiseen/
Published in
MustReadAuthors
Date
2023Discipline
Sustainable BusinessMarkkinointiResurssiviisausyhteisöKestävä liiketoiminta ja talous (painoala)Sustainable BusinessMarketingSchool of Resource WisdomSustainable Business and Economy (focus area)Copyright
© 2023 Kirjoittajat
Kuluttajilla on valmiuksia ja halua toimia luonnon kanssa sopusointuisella tavalla, mutta myös yhteiskunnan sekä kulttuuriarvojen, normien ja ihanteiden tulee tukea nykyistä kestävämpiä kulutustapoja, professori Outi Uusitalo Jyväskylän yliopistosta kirjoittaa.
Publisher
Toinen Aatos OyKeywords
Original source
https://www.mustread.fi/artikkelit/lompakolla-aanestaminen-ei-riita-myos-tuotteiden-ja-palvelujen-tarjoajien-on-tartuttava-luontokadon-pysayttamiseen/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/177061567
Metadata
Show full item recordCollections
- Kauppakorkeakoulu [1187]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Living standards and changing expectations : investigating domestic necessity and environmental sustainability in an affluent society
Aro, Riikka (University of Jyväskylä, 2017)This study explores how the problematic relations of rising living standards and environmental sustainability may be better understood by investigating domestic necessity and daily going-on. These key subjects are looked ... -
Eettinen kuluttaminen kulutuskulttuurissa
Pecoraro, Maria (University of Jyväskylä, 2016)The aim of this dissertation is to contribute to our knowledge and understanding of the various meanings of ethical consumption constructed in consumer culture, especially from consumers’ viewpoint. This doctoral thesis ... -
Changes in the consumption habits and their sustainability during and after the COVID-19 pandemic
Kaijalainen, Hanna (2021)Vuonna 2020 alkanut maailmanlaajuinen koronaviruspandemia on merkittävästi vaikuttanut ihmisten jokapäiväiseen elämään sen alkamisesta lähtien. Tämän globaalin terveyskriisin myötä ihmiset ovat muuttaneet kulutustottumuksiaan ... -
Yritysten ja kuluttajien osallistuminen biodiversiteetin suojeluun : tavoitteet, esteet ja ehdot
Uusitalo, Outi (Jyväskylän yliopisto, 2022) -
The role of age and life course stage in digital consumption
Kuoppamäki, Sanna (Jyväskylän yliopisto, 2018)Digital technologies are an inherent part of consumer environments today. This dissertation investigates older adults’ usage of digital technologies by focusing on the role of age and life course stage in digital ...