dc.contributor.advisor | Arvio, Ville | |
dc.contributor.author | Laitinen, Joona | |
dc.date.accessioned | 2023-02-22T09:31:30Z | |
dc.date.available | 2023-02-22T09:31:30Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85585 | |
dc.description.abstract | Tämä kandidaatintutkielma käsittelee ohjelmoinnillista ajattelua sekä sen opetusta ja haasteita opetustyöhön liittyen. Ohjelmoinnillisen ajattelun käsitettä avataan ja pyritään ymmärtämään, mistä ajattelussa on kyse. Opetusta ja oppimista tapahtuu monin eri tavoin, niin formaalissa koulumaailmassa kuin sen ulkopuolellakin. Opetuksen tämänhetkistä tilaa tullaan käymään läpi. Myös suomalaiseen opetuskenttään kurkistetaan. Ohjelmoinnillisen ajattelun opetus kohtaa myös haasteita, joita tutkielman loppupuolella pyritään erittelemään. Tutkielman tarkoitus on tuoda ohjelmoinnillisen ajattelun käsitettä kuuluvammaksi ja lähestyttävämmäksi. Digitalisoituvan maailman nuoret tarvitsevat uusia taitoja ja tavoitteena on tämän tutkielman kannalta valottaa näistä yhtä. | fi |
dc.description.abstract | This bachelor’s thesis is about computational thinking, its teaching, and its challenges in education. History and the definition of the concept computational thinking will be
clarified. What is it all about? Situation in the field of formal and informal learning will be reviewed, paying attention to the Finnish system especially. Issues and challenges towards computational thinking’s education is being analyzed lastly. The aim of this thesis is to make concept of computational thinking commonplace. Youths in our digitalized world need new skills and this thesis examines one of those. | en |
dc.format.extent | 32 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | ohjelmoinnillinen ajattelu | |
dc.subject.other | tulevaisuuden osaaminen | |
dc.title | Ohjelmoinnillinen ajattelu ja sen haasteet opetuksessa | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202302221844 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | tietotekniikka | |
dc.subject.yso | algoritmit | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | arviointi | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |