ScrumBut as an Indicator of Process Debt
Ramirez Lahti, J., Tuovinen, A.-P., Mikkonen, T., & Capilla, R. (2022). ScrumBut as an Indicator of Process Debt. In G. M. Callico, R. Hebig, & A. Wortmann (Eds.), SEAA 2022 : 48th Euromicro Conference on Software Engineering and Advanced Applications (pp. 318-321). IEEE Computer Society Press. Euromicro Conference on Software Engineering and Advanced Applications. https://doi.org/10.1109/seaa56994.2022.00057
Julkaistu sarjassa
Euromicro Conference on Software Engineering and Advanced ApplicationsPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022, IEEE
Technical debt analysis is used to detect problems in a codebase. Most technical debt indicators rely on measuring the quality of the code, as developers tend to induce recurring technical debt that emerges along with evolution cycles. This debt can emerge when project pressure leads to process deviations, for instance. In agile methods like Scrum, such deviations are commonly known as ScrumButs (like Scrum but …), which can be considered as a form of process debt. In this paper, we investigate two recurring signs of process debt (i.e. code smells and anti-patterns) caused by Scrumbuts. Our contribution investigates typical ScrumBut practices found in agile projects in one company and we report the relationships found between problems in code and ScrumBut issues. Our findings identify three types of ScrumButs, their root causes, and how these relate to concrete code smells and anti-patterns.
Julkaisija
IEEE Computer Society PressEmojulkaisun ISBN
978-1-6654-6153-5Konferenssi
Kuuluu julkaisuun
SEAA 2022 : 48th Euromicro Conference on Software Engineering and Advanced ApplicationsISSN Hae Julkaisufoorumista
1089-6503Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/176413330
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Asiakaskeskeinen ohjelmistokehitys
Venäläinen, Henri (2018)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on luoda käsitys asiakaskeskeisyydestä osana ohjelmistokehitystä. Tutkimuksessa tarkastellaan myös käytänteitä asiakaskeskeisyyden ja ohjelmistokehityksen välillä. Asiakaskeskeisyyteen ... -
Ketterän ryhmän kriittiset menestystekijät
Tuomisto, Jakke (2018)Digitalisaation vaikutuksesta tarve informaatioteknologian eri sovelluksille on alati kasvava. Ketterän ohjelmistokehityksen tavoitteena on pyrkiä minimoimaan ohjelmistokehityksen riskejä. Ketterän ohjelmistokehityksen ... -
Utilizing agile methods in continuous software development
Kiiski, Miko (2022)Ohjelmat ja järjestelmät ovat osa kaikkien päivittäistä elämää. Teknologiat muuttuvat kiihtyvällä tahdilla, uusia innovaatioita syntyy ja toimintatavat voivat muuttua yhdessä yössä maailman tilanteen mukaan. Ihmisten ja ... -
Tekninen velka erilaisissa ohjelmistokehitystyypeissä
Kivikangas, Tiitus (2020)Tämä kandidaatin tutkielma on tehty kirjallisuuskatsauksena. Tavoitteena oli tarkastella tieteellisten julkaisujen avulla teknisen velan eroavaisuuksia perinteisten ja ketterien ohjelmistokehitysmenetelmien välillä. Aihe ... -
Test automation strategy in DevOps environment : an IT management viewpoint
Lahtinen, Anssi (2020)Jatkuvasti muuttuvat teknologiat, sekä jatkuvat muutokset niitä ympäröivillä markkinoilla ovat luoneet ohjelmistokehitysorganisaatioille tarpeen sopeutua muutokseen. Digitalisaatio ohjaa organisaatioita asiakaslähtöisiin ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.