Distance Learning with Hands-on Exercises : Physical Device vs. Simulator
Myllymäki, M., & Hakala, I. (2022). Distance Learning with Hands-on Exercises : Physical Device vs. Simulator. In FIE 2022 : Proceedings of the IEEE Frontiers in Education Conference. IEEE. Conference proceedings : Frontiers in Education Conference. https://doi.org/10.1109/fie56618.2022.9962747
Julkaistu sarjassa
Conference proceedings : Frontiers in Education ConferencePäivämäärä
2022Oppiaine
Teollisuuden ja elinkeinoelämän uudistuvat ratkaisutKokkolan yliopistokeskus ChydeniusInformaatioteknologian yksikköOppiminen ja koulutusSmart and sustainable solutions for industriesKokkola University Consortium ChydeniusThe Unit of Information TechnologyLearning and educationTekijänoikeudet
© 2022, IEEE
This Research to Practice Full Paper presents a comparison between a physical device and a simulator in a distance learning context. Programming embedded devices is very commonly taught using embedded hardware. One of the most used solutions is the Arduino microcontroller platform, which allows small embedded applications to be built and commanded in a programming language. However, there are some challenges in using physical devices for educational purposes. These challenges are particularly acute in distance learning or when the course needs to be scalable to a varying number of students. To address these challenges, we explored the potential of a simulator as a replacement for a physical device. We implemented the course using both the physical device and the simulator and collected student and lecturer feedback and experiences. The results showed that the physical device is somewhat more concrete and motivating, but the simulator is also very well suited for the purpose. The technical solution did not seem to have an impact on course completion or workload. There are also some advantages of using a simulator over a physical device, such as the possibility to test electronic connections without fear of breaking down the equipment.
...
Julkaisija
IEEEEmojulkaisun ISBN
978-1-6654-6245-7Konferenssi
Frontiers in Education ConferenceKuuluu julkaisuun
FIE 2022 : Proceedings of the IEEE Frontiers in Education ConferenceISSN Hae Julkaisufoorumista
1539-4565Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/160498821
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sulautettujen laitteiden laitteisto- ja ohjelmistoturvallisuus
Vähälummukka, Antti (2020)Tässä työssä selvitetään millaisia laitteisto- ja ohjelmistoturvallisuutta lisääviä ominaisuuksia on käytettävissä nykyaikaisissa sulautettujen laitteiden käyttämissä mikro-ohjaimissa, sekä miten niiden avulla voidaan ... -
Self-management in distributed systems : smart adaptive framework for pervasive computing environments
Nagy, Michal (University of Jyväskylä, 2013) -
Sulautettujen järjestelmien hyödyntäminen toisen asteen ammatillisessa opetuksessa
Salo, Jarmo (2017)Tässä Pro gradu -tutkielmassa paneudutaan sulautettujen järjestelmien hyödyntämiseen toisen asteen opetuksessa Tieto- ja tietoliikennetekniikan opetussuunnitelmassa. Tutkielmassa tutkitaan LEGO Mindstorms -, Arduino UNO - ... -
Insecure Firmware and Wireless Technologies as “Achilles’ Heel” in Cybersecurity of Cyber-Physical Systems
Costin, Andrei (Springer, 2022)In this chapter, we analyze cybersecurity weaknesses in three use-cases of real-world cyber-physical systems: transportation (aviation), remote explosives and robotic weapons (fireworks pyrotechnics), and physical security ... -
Self-directed Learning in Distance Education
Laine, Sanna; Hakala, Ismo; Myllymäki, Mikko (IEEE, 2022)This full research paper studies the significance of self-directed learning (SDL) in distance education. A literature review revealed many characteristics related to SDL that are important to success in distance education. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.