Läsning för nöjes skull? : finlandssvenska gymnasiestuderandes läsmotivation
Slotte, J., Harju-Luukkainen, H., & Österlund, M. (2022). Läsning för nöjes skull? : finlandssvenska gymnasiestuderandes läsmotivation. Finsk tidskrift, 2022(2), 39-56. http://www.finsktidskrift.fi/wp-content/uploads/2022/04/FT_2_2022_web.pdf
Julkaistu sarjassa
Finsk tidskriftPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Föreningen Granskaren 2022
Julkaisija
Föreningen GranskarenISSN Hae Julkaisufoorumista
0015-248XAsiasanat
Alkuperäislähde
http://www.finsktidskrift.fi/wp-content/uploads/2022/04/FT_2_2022_web.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/148845660
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Widening Teachers' Reading Repertoires : Moving beyond a Popular Childhood Canon
Cremin, Teresa; Mukherjee, Sarah Jane; Aerila, Juli‐Anna; Kauppinen, Merja; Siipola, Mari; Lähteelä, Johanna (Wiley, 2024)To develop a love of reading in the young, teachers need rich repertoires of children's literature and other texts. However, the significance of this subject knowledge is rarely given the attention it deserves in policy, ... -
Satujen siivillä kirjastoissa : Lukumaan lumo (LULU) -hanke suuntaa kirjastotyön varhaiskasvatusikäisiin
Kähärä, Heidi; Aerila, Juli-Anna; Kauppinen, Merja (Finra ry, 2024)Kaikenikäisten lasten lukemisen tukeminen on suomalaisen yhteiskunnan painopistealueita. Kuntien eri toimijoiden yhteistyöllä ja kuntien verkostoitumisella päästään vaikuttamaan sekä lasten kirjallisuutta ja kirjaston ... -
Finlandssvenska 15-åriga elevers resultatnivå i PISA 2009 -undersökningen
Harju-Luukkainen, Heidi; Nissinen, Kari (Jyväskylä universitet, 2011)Finlandssvenska 15-åriga elevers resultatnivå i PISA 2009 -undersökningen Heidi Harju-Luukkainen, Kari Nissinen 2011. 83 s. 25 e. D100. År 2009 deltog finlandssvenska skolor för andra gången med ett större sampel i ... -
Affektiva faktorer i abiturienters finskinlärning i det finlandssvenska gymnasiet
Kautto, Pauliina (2002) -
Kirjojen lukeminen tukee luetun ymmärtämisen kehitystä
Torppa, Minna; Nurminen, Tiia; Niemi, Pekka; Vasalampi, Kati; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Tolvanen, Asko; Poikkeus, Anna-Maija (Niilo Mäki Instituutti, 2021)Tässä artikkelissa esittelemme keskeiset havainnot tutkimuksesta (Torppa ym., 2020), jossa tarkasteltiin vapaa-ajan lukemisen ja lukutaidon kehityksen suhdetta. Kysyimme, ennustaako lukutaito lukemisen määrää vai ennustaako ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.