Läsning för nöjes skull? : finlandssvenska gymnasiestuderandes läsmotivation
Slotte, J., Harju-Luukkainen, H., & Österlund, M. (2022). Läsning för nöjes skull? : finlandssvenska gymnasiestuderandes läsmotivation. Finsk tidskrift, 2022(2), 39-56. http://www.finsktidskrift.fi/wp-content/uploads/2022/04/FT_2_2022_web.pdf
Published in
Finsk tidskriftDate
2022Copyright
© Föreningen Granskaren 2022
Publisher
Föreningen GranskarenISSN Search the Publication Forum
0015-248XKeywords
Original source
http://www.finsktidskrift.fi/wp-content/uploads/2022/04/FT_2_2022_web.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/148845660
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Widening Teachers' Reading Repertoires : Moving beyond a Popular Childhood Canon
Cremin, Teresa; Mukherjee, Sarah Jane; Aerila, Juli‐Anna; Kauppinen, Merja; Siipola, Mari; Lähteelä, Johanna (Wiley, 2024)To develop a love of reading in the young, teachers need rich repertoires of children's literature and other texts. However, the significance of this subject knowledge is rarely given the attention it deserves in policy, ... -
Finlandssvenska 15-åriga elevers resultatnivå i PISA 2009 -undersökningen
Harju-Luukkainen, Heidi; Nissinen, Kari (Jyväskylä universitet, 2011)Finlandssvenska 15-åriga elevers resultatnivå i PISA 2009 -undersökningen Heidi Harju-Luukkainen, Kari Nissinen 2011. 83 s. 25 e. D100. År 2009 deltog finlandssvenska skolor för andra gången med ett större sampel i ... -
Affektiva faktorer i abiturienters finskinlärning i det finlandssvenska gymnasiet
Kautto, Pauliina (2002) -
Kirjojen lukeminen tukee luetun ymmärtämisen kehitystä
Torppa, Minna; Nurminen, Tiia; Niemi, Pekka; Vasalampi, Kati; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Tolvanen, Asko; Poikkeus, Anna-Maija (Niilo Mäki Instituutti, 2021)Tässä artikkelissa esittelemme keskeiset havainnot tutkimuksesta (Torppa ym., 2020), jossa tarkasteltiin vapaa-ajan lukemisen ja lukutaidon kehityksen suhdetta. Kysyimme, ennustaako lukutaito lukemisen määrää vai ennustaako ... -
How Are Practice and Performance Related? Development of Reading From Age 5 to 15
van Bergen, Elsje; Vasalampi, Kati; Torppa, Minna (John Wiley & Sons, 2021)Does reading a lot lead to better reading skills, or does reading a lot follow from high initial reading skills? The authors present a longitudinal study of how much children choose to read and how well they decode and ...