The planning and implementation process of Programmatic Advertising campaigns in emerging markets
Tiet, T., & Karjaluoto, H. (2022). The planning and implementation process of Programmatic Advertising campaigns in emerging markets. In O. Niininen (Ed.), Contemporary Issues in Digital Marketing (pp. 32-45). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003093909-5
Toimittajat
Päivämäärä
2022Oppiaine
Digital marketing and CommunicationDigitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)MarkkinointiBasic or discovery scholarshipHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöTyön ja johtamisen muuttuminen digitaalisessa ajassaDigital marketing and CommunicationDigital Business and Economy (focus area)MarketingBasic or discovery scholarshipSchool of WellbeingEmergent work in the digital eraTekijänoikeudet
© Authors, 2022
Programmatic Advertising has developed rapidly in recent years and becomes the driver of exponential growth in online advertising. Programmatic Advertising initially involved Programmatic Buying and gradually evolved to include Programmatic Creative. This chapter studies aspects of Programmatic Advertising and its planning and implementation process in emerging countries, especially Vietnam. The results suggest that Programmatic Advertising is leveraged for both long-term brand-building campaigns and short-term direct-response campaigns for different reasons because each campaign objective has different planning and implementation processes.
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-0-367-55533-7Kuuluu julkaisuun
Contemporary Issues in Digital MarketingAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101680335
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1365]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The planning and implementation process of programmatic advertising campaigns in emerging markets.
Tiet, Thanh (2020)Programmatic advertising has developed rapidly in recent years and become the driver of the exponential growth of online advertising. Programmatic advertising initially involved with programmatic buying and gradually evolved ... -
Becoming TikTok Famous : Strategies for Global Brands to Engage Consumers in an Emerging Market
Wahid, Risqo; Karjaluoto, Heikki; Taiminen, Kimmo; Asiati, Diah Isnaini (SAGE Publications, 2023)This study examines the effects of content characteristics (i.e., informational and emotional characteristics), language, and nonverbal information on social media engagement (SME; i.e., likes, shares, and comments) in the ... -
The antecedents of marketing automation success in system implementation process : case Finnish manufacturing company
Hämäläinen, Roosa (2020)Teknologian kehittyminen on parin viime vuosikymmenen aikana vaikuttanut suuresti asiakkaiden ostokäyttäytymiseen. Asiakkaat ovat entistä tietoisempia siitä, millaisia tuotteita ja palveluita he haluavat kuluttaa ja millaista ... -
Building a personal political brand using Facebook and Instagram advertising
Puomisto, Tommi (2020)Tämän pro gradu -työn tavoite on lisätä ymmärrystä maksullisen Facebook- ja Instagram- mainonnan roolista henkilökohtaisen poliittisen brändin rakentamisessa brändin omistajan ja sisäisten sidosryhmien näkökulmasta ja täten ... -
Digital marketing communication strategies in micro social enterprises
Hollen, Chinara (2018)Micro social enterprises play an important role in our society. Therefore, understanding how they utilize digital marketing in today’s highly competitive environment becomes vital. The author wanted to fill the gap in the ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.