Engaging with the field while studying language in the legal process : Windows of engagement and normative moorings
D'hondt, S., & May, A. (2022). Engaging with the field while studying language in the legal process : Windows of engagement and normative moorings. Journal of Pragmatics, 199, Article 1-5. https://doi.org/10.1016/j.pragma.2022.05.012
Julkaistu sarjassa
Journal of PragmaticsPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 Elsevier B.V. All rights reserved.
This special issue brings together language and law researchers working on a variety of legal settings, ranging from small claims courts and criminal adjudication to immigration services and transitional justice institutions, in a collective reflection on common issues of positionality, ethics, and engagement that practitioners of this kind of research are facing. This introductory essay identifies two recurrent themes throughout the various contributions: (1) the need to navigate shifting institutional landscapes in order to obtain access and (2) the normative anchoring of one's critical interventions.
Julkaisija
ElsevierISSN Hae Julkaisufoorumista
0378-2166Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/148873610
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
New Materialist Explorations into Language Education
Ennser-Kananen, Johanna; Saarinen, Taina (Springer International Publishing, 2023)This open access book analyzes language education through a socio-material framework. The authors revisit their position as researchers by decentering themselves and humans in general from the main focus of research ... -
"Media are your windows to the world" : teachers' perspectives on the use of media and ICT in foreign language teaching
Viitanen, Piia (2016)Eri medioita on käytetty opetuksessa jo vuosikymmeniä. Internetin ja sosiaalisen median käytön kasvun myötä uudentyyppiset mediat ovat ottaneet jalansijaa luokkahuoneissa ja niiden oppiainerajat ylittävään käyttöön kehotetaan ... -
Why being there mattered : staged transparency at the International Criminal Court
D'hondt, Sigurd (Elsevier, 2021)The International Criminal Court (ICC) represents a criminal justice setting exceptionally welcoming to discourse scholars. The court website provides ample information about ongoing cases, hearings are livestreamed, and ... -
Learning Grammar for Social Action : Implications for Research and Language Teaching
Piirainen-Marsh, Arja; Lilja, Niina (Wiley, 2022)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.