Morphological knowledge of university students
Korkeakouluopiskelijoiden sananmuodostustaidot
Reini, Anna. Morphological knowledge of university students. 10.17011/jyx/dataset/83635
Tekijät
Päivämäärä
2022Pääsyrajoitukset
Restricted use due to personal information protection. You can still contact author to ask for a copy of the material.
Tekijänoikeudet
Reini, Anna
Kyselyaineisto koostuu 721 Suomessa opiskelevan korkeakouluopiskelijoiden vastauksista. Kyselyssä koostui kolmesta osasta; (1) taustakysymykset (2) sanaston tasotesti sekä (3) neljä sananmuodostustaitojen eri ulottuvuuksia mittaavaa tehtävää. Taustakysymykset koskivat vastaajien kielitaustaa ja taitotasoa, oppimisstrategioita sekä akateemisen englannin käyttöä ja osaamista. Questionnaire data that consists of 721 university students in Finland. The questionnaire had three parts; (1) background questions, (2) Vocabulary Levels Test (3) four tasks on different dimensions of morphological knowledge. Background questions involved topics related to linguistic background and proficiency, learning strategies, and academic vocabulary use and knowledge.
Asiasanat
Aineisto tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/ResearchDataset/156639841
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Tutkimusdata [277]
Rahoittaja(t)
Emil Aaltonen Foundation; Emil Aaltosen Säätiö srLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Vocabulary learning strategies of adult learners of English
Pietiläinen, Virpi (2023)Vieraan kielen sanaston oppiminen on keskeinen osa sujuvaa ja täsmällistä kielitaitoa. Sanaston oppimisstrategioita (vocabulary learning strategies) on tutkittu monissa maissa, mutta Suomessa vain vähän. Sanaston ... -
English is ‘the language everybody shares’ but it is ‘my native language’ : language ideologies and interpersonal relationships among students in internationalizing higher education
Shirahata, Mai (Routledge, 2023)Tässä artikkelissa tarkastellaan eri kieli-ideologioiden—eli arkisten kieltä ja sen puhujia koskevien uskomusten—rooleja opiskelijoiden identiteetin rakentamisessa ja neuvotteluissa kansainvälistyvän korkeakoulutuksen ... -
L2 English vocabulary breadth and knowledge of derivational morphology : One or two constructs?
Leontjev, Dmitri; Huhta, Ari; Tolvanen, Asko (SAGE Publications, 2023)Derivational morphology (DM) and how it can be assessed have been investigated relatively rarely in language learning and testing research. The goal of this study is to add to the understanding of the nature of DM knowledge, ... -
Tasks that suit the learning of L2 English vocabulary in the Finnish middle school : teachers' and students' perspectives
Keski-Kastari, Marianne (2013)Tiivistelmä – Abstract Tutkielman tarkoituksena oli selvittää yläkoulun oppilaiden ja opettajien mielipiteitä sanaston oppimiseen suunnatuista tehtävistä; millaiset tehtävät heidän mielestään sopivat sanaston oppimiseen ... -
Vocabulary learning strategies used by upper secondary school students studying English as a second language
Marttinen, Marika (2008)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.