dc.contributor.advisor | Maunumäki, Minna | |
dc.contributor.author | Purola, Anniina | |
dc.date.accessioned | 2022-10-20T07:04:16Z | |
dc.date.available | 2022-10-20T07:04:16Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83607 | |
dc.description.abstract | Tämä proseminaaritutkimus käsitteli positiivista pedagogiikkaa.
Tutkimuksessa tarkasteltiin varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia
positiivisesta pedagogiikasta ja positiivisen pedagogiikan ilmentymisestä
varhaiskasvatuksen pedagogisessa toiminnassa.
Tutkimuksen tutkimusotteena käytettiin laadullista eli kvalitatiivista
tutkimusotetta ja metodologisena lähestymistapana fenomenologiaa.
Tutkimukseen osallistui varhaiskasvatuksessa työskenteleviä
varhaiskasvatuksen opettajia ja varhaiskasvatuksen lastenhoitajia sekä
muutama muu kasvatus- ja opetusalalla työskentelevä työntekijä.
Tutkimusaineisto kerättiin verkkokyselynä ja analysoitiin sisällönanalyysin
keinoin.
Tutkimustuloksista selvisi, että tutkimukseen osallistuneet tiesivät
positiivisesta pedagogiikasta ja käyttivät sitä pedagogisessa toiminnassaan.
Tulosten mukaan varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemukset positiivisen
pedagogiikan käyttämisestä sisälsivät hyviä ja huonoja kokemuksia ja
positiivista pedagogiikkaa käytettiin osana varhaiskasvatuksen pedagogista
toimintaa tietoisesti tai tiedostamatta. Tutkimuksen merkitys korostui tärkeänä
ja ajankohtaisena lapsille annettavan palautteen laadun ja merkityksen vuoksi | fi |
dc.format.extent | 52 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | varhaiskasvatuksen pedagoginen toiminta | |
dc.title | Varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta ja positiivisen pedagogiikan ilmentymisestä pedagogisessa toiminnassa | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202210204925 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Education and Psychology | en |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Varhaiskasvatus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Early Childhood Education | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 104 | |
dc.subject.yso | kokemukset | |
dc.subject.yso | varhaiskasvatus | |
dc.subject.yso | pedagogiikka | |
dc.subject.yso | positiivinen pedagogiikka | |
dc.subject.yso | henkilöstö | |