Varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta ja positiivisen pedagogiikan ilmentymisestä pedagogisessa toiminnassa
Tekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tämä proseminaaritutkimus käsitteli positiivista pedagogiikkaa.
Tutkimuksessa tarkasteltiin varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia
positiivisesta pedagogiikasta ja positiivisen pedagogiikan ilmentymisestä
varhaiskasvatuksen pedagogisessa toiminnassa.
Tutkimuksen tutkimusotteena käytettiin laadullista eli kvalitatiivista
tutkimusotetta ja metodologisena lähestymistapana fenomenologiaa.
Tutkimukseen osallistui varhaiskasvatuksessa työskenteleviä
varhaiskasvatuksen opettajia ja varhaiskasvatuksen lastenhoitajia sekä
muutama muu kasvatus- ja opetusalalla työskentelevä työntekijä.
Tutkimusaineisto kerättiin verkkokyselynä ja analysoitiin sisällönanalyysin
keinoin.
Tutkimustuloksista selvisi, että tutkimukseen osallistuneet tiesivät
positiivisesta pedagogiikasta ja käyttivät sitä pedagogisessa toiminnassaan.
Tulosten mukaan varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemukset positiivisen
pedagogiikan käyttämisestä sisälsivät hyviä ja huonoja kokemuksia ja
positiivista pedagogiikkaa käytettiin osana varhaiskasvatuksen pedagogista
toimintaa tietoisesti tai tiedostamatta. Tutkimuksen merkitys korostui tärkeänä
ja ajankohtaisena lapsille annettavan palautteen laadun ja merkityksen vuoksi
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta : tapaustutkimus Viilingin päiväkodista
Kainu, Anne (2020)Tutkimukseni tarkoituksena oli selvittää varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta, kartoittaa millä keinoin positiivista pedagogiikkaa toteutetaan, sekä tutkia millä tavoin kuvataan positiivisen ... -
Varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta ja sen hyödyntämisestä lapsen kolmiportaisen tuen suunnittelussa ja toteutuksessa
Suontausta, Saara; Ylikangas, Henna (2021)Tässä kandidaatin tutkielmassa tutkitaan varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta ja sen hyödyntämisestä lapsen kolmiportaisen tuen suunnittelussa ja toteutuksessa. Lisäksi tutkimuksessa ... -
Luokanopettajien kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta ja sen merkityksestä työhyvinvointiin
Vertanen, Katja; Saarelainen, Hanna (2023)Tämän tutkimuksen tavoitteena on kuvata luokanopettajien kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta sekä heidän kokemuksiaan positiivisen pedagogiikan merkityksestä työhyvinvointiin. Tutkimuksen avulla pyritään saamaan tietoa ... -
Positiivisen pedagogiikan kehittämistyön merkityksiä varhaiskasvatuksen henkilöstölle
Talja, Sesse; Heikkinen, Johanna (2022)Tutkimuksessa selvitettiin positiivisen pedagogiikan kehittämistyön merkityksiä Etelä-Pohjanmaalla sijaitsevassa kaupungissa. Kehittämistyössä oli mukana kuusi päiväkotia ja näiden henkilöstö. Tutkimuksemme tarkoituksena ... -
Varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa
Yli-Jylhä, Tiia (2020)Tutkimukseni tavoitteena oli selvittää varhaiskasvattajien kokemuksia positiivisen pedagogiikan hyödyntämisestä varhaiskasvatuksessa. Tutkimukseni perustui kasvattajien kuvailuihin siitä, millaisena he kokivat positiivisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.