dc.contributor.author | Piironen, Anni | |
dc.contributor.author | Matikainen, Minni | |
dc.contributor.author | Maunula, Minna | |
dc.date.accessioned | 2022-10-05T05:27:47Z | |
dc.date.available | 2022-10-05T05:27:47Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Piironen, A., Matikainen, M., & Maunula, M. (2022). Väitöskirjatutkijat akateemisessa maailmassa : kultapoikia, "huijareita", haamututkijoita ja lannistuneita. <i>Aikuiskasvatus</i>, <i>42</i>(3), 198-212. <a href="https://doi.org/10.33336/aik.122022" target="_blank">https://doi.org/10.33336/aik.122022</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_156878499 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83439 | |
dc.description.abstract | Väitöskirjatutkija törmää opinnoissaan akateemisen maailman reunaehtoihin, jotka viitoittavat polkuja asiantuntijuuteen. Tohtorikoulutusta asiantuntijuuden rakentumisen kontekstina ei aiemmin ole juuri tarkasteltu kokonaisvaltaisesti, yksilöllisiä ja systeemisiä ehtoja yhdistäen. Aineistona käytetyissä kirjoitelmissa tutkijat kuvaavat kokemuksiaan asiantuntijana toimimisen mahdollisuuksista ja haasteista. Reunaehdot ja polut tekevät akateemisen maailman hiljaisia käytäntöjä näkyviksi ja kehitettäviksi sekä monipuolistavat keskustelua väitöskirjatutkijan asemasta. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Kansanvalistusseura | |
dc.relation.ispartofseries | Aikuiskasvatus | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.title | Väitöskirjatutkijat akateemisessa maailmassa : kultapoikia, "huijareita", haamututkijoita ja lannistuneita | |
dc.type | research article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202210054782 | |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Kokkolan yliopistokeskus Chydenius | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.laitos | Kokkola University Consortium Chydenius | en |
dc.contributor.oppiaine | Avoin yliopisto (KYC) | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatustiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatustieteiden yksikkö | fi |
dc.contributor.oppiaine | Opettajien peruskoulutus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Open university (KYC) | en |
dc.contributor.oppiaine | Education | en |
dc.contributor.oppiaine | The Unit of Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Initial Teacher Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 198-212 | |
dc.relation.issn | 0358-6197 | |
dc.relation.numberinseries | 3 | |
dc.relation.volume | 42 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2022 kirjoittajat | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | article | |
dc.subject.yso | tutkijat | |
dc.subject.yso | hiljainen tieto | |
dc.subject.yso | kokemukset | |
dc.subject.yso | jatko-opiskelu | |
dc.subject.yso | akateeminen työvoima | |
dc.subject.yso | työyhteisöt | |
dc.subject.yso | asiantuntijuus | |
dc.subject.yso | asenteet | |
dc.subject.yso | urakehitys | |
dc.subject.yso | ammatti-identiteetti | |
dc.subject.yso | yliopistot | |
dc.subject.yso | tohtorikoulutus | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4523 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p12777 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3209 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p16298 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10701 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8543 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p15085 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5619 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p14983 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p12894 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10895 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p21717 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.relation.doi | 10.33336/aik.122022 | |
dc.type.okm | A1 | |