Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPerkkilä, Päivi
dc.date.accessioned2022-07-07T08:35:24Z
dc.date.available2022-07-07T08:35:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationPerkkilä, P. (2022). Matkalla kohti ymmärrystä : matematiikan peruskurssin opetuksen periaatteiden tarkastelua. <i>Dimensio-lehti</i>, <i>9.6.2022</i>. <a href="https://dimensiolehti.fi/matkalla-kohti-ymmarrysta-matematiikan-peruskurssin-opetuksen-periaatteiden-tarkastelua/" target="_blank">https://dimensiolehti.fi/matkalla-kohti-ymmarrysta-matematiikan-peruskurssin-opetuksen-periaatteiden-tarkastelua/</a>
dc.identifier.otherCONVID_147118442
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82258
dc.description.abstractArtikkelin tarkoituksena on avata tuleville luokanopettajille suunnatun matematiikan peruskurssin kulmakiviä aikuiskoulutuksessa. Nämä kulmakivet ovat rakentuneet omien opettajakokemusteni luokanopettajakoulutuksessa sekä opettaja työnsä tutkijana pohjalta. Tutkimusteni ja saatujen kokemusteni pohjalta ovat löytyneet seuraavat opetukseni rakennusaineet: positiivisen matematiikkakuvan rakentaminen ja tukeminen, ymmärryksen rakentaminen koulumatematiikasta opiskelijan omien oivallusten kautta kielentämisen ja konkreettisten välineiden avulla sekä yhteinen tiedonrakentelu yhdessä opiskelijaparin ja koko opiskeluryhmän kanssa. Kaikkia edellä mainittuja rakennusaineita yhdistää avoin ja luottamuksellinen ilmapiiri. Esille tuotuja periaatteita voi myös soveltaa niin perusopetuksessa kuin erityisopetuksessakin.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherMatemaattisten aineiden opettajien liitto
dc.relation.ispartofseriesDimensio-lehti
dc.relation.urihttps://dimensiolehti.fi/matkalla-kohti-ymmarrysta-matematiikan-peruskurssin-opetuksen-periaatteiden-tarkastelua/
dc.rightsIn Copyright
dc.titleMatkalla kohti ymmärrystä : matematiikan peruskurssin opetuksen periaatteiden tarkastelua
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202207073848
dc.contributor.laitosKokkolan yliopistokeskus Chydeniusfi
dc.contributor.laitosKokkola University Consortium Chydeniusen
dc.contributor.oppiaineKasvatustieteiden yksikköfi
dc.contributor.oppiaineThe Unit of Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn2669-8382
dc.relation.volume9.6.2022
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2022 Matemaattisten aineiden opettajien liitto
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysomielikuvat
dc.subject.ysokäsitykset
dc.subject.ysomatematiikka
dc.subject.ysoopettajankoulutus
dc.subject.ysomatemaattinen ajattelu
dc.subject.ysoluokanopettajat
dc.subject.ysoyhteisöllinen oppiminen
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1490
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6333
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3160
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10746
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p23001
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3999
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p18727
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.type.okmD1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright